  • 1. Data: 2009-10-05 06:55:25
    Temat: Abonamet a karta
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Jakiś czas temu pare osób z grupy wyrzucało mi, że wole kupic telefon
    Samsung Avila w abonamencie a nie gdzieś na wolnym rynku. Ponoć im się to
    bardziej opłaca. teraz ja przedstawie swoje wyliczenia

    1. Samsung Avila (wg skąpca) kosztuje 540 zł. Doładowanie miesięczne to 25
    zł przez 24 miesiące (nie licze kosztu zakupu startera)
    sumując 540 + (24 * 25) = 540 +600 = 1140 zł

    1. Samsung Avila wg propozycji jaką dostałem z Ery ( na przedłużenie umowy)
    to koszt 49 zł
    Miesięczny abgonament to 40 zł
    sumując
    49 + (24 * 40) = 49 + 940 = 1009 zł

    Mnie wychodzi ponad 100 zł różnicy na plus w abonamencie.
    Może minuty w abonamencie są drożej liczone niż w przypadku telefonu na
    karty ale mnie darmowe 3 godziny do wszystkich, które będe miał w
    abonamencie, wystarczą w zupełności.
    Pozdrawiam
    PS Pozatym w abonamencie za 2 lata będe mógł znów (tak sądze) wybrać jakąś
    ciekawą ofertę.

  • 2. Data: 2009-10-05 07:13:48
    Temat: Re: Abonamet a karta
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    mz napisał(a):

    > 1. Samsung Avila wg propozycji jakš dostałem z Ery ( na przedłużenie umowy)
    > to koszt 49 zł
    > Miesięczny abgonament to 40 zł
    > sumujšc
    > 49 + (24 * 40) = 49 + 940 = 1009 zł

    Super. A ja wydaję miesięcznie 10 zł na rozmowy i mi to całkowicie wystarcza.
    Zatem TCO w.w. Samsunga w ciągu 2 lat to 24*10+540=780 zł,
    czyli sporo taniej, niż w abo. (pomijam już fakt, że w rzeczywistości swój
    telefon kupiłem używany w cenie 60 zł).

    Abo jest oczywiście bardziej korzystne dla tego, który rozmawia dużo, a przede
    wszystkim regularnie (co miesiąc równiutko wykorzystuje pulę "darmowych" minut).
    Wtedy uwzględniając koszt telefonu minutę ma sporo taniej, niż w prepaid.

    BTW: albo ślepy jestem na starość, albo w Twoim poście deklarację kodowania
    wcięło...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2009-10-05 07:16:14
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "mz" napisał:

    > Jakiœ czas temu pare osób z grupy wyrzucało mi, że wole kupic telefon
    > Samsung Avila w abonamencie a nie gdzieœ na wolnym rynku.

    A teraz Ci zarzucą, że nie masz deklaracji kodowania w nagłówku i krzaczysz
    :-/

    >. teraz ja przedstawie swoje wyliczenia
    >
    > 1. Samsung Avila (wg skšpca) kosztuje 540 zł. Doładowanie miesięczne
    > to 25 zł przez 24 miesišce (nie licze kosztu zakupu startera)
    > sumujšc 540 + (24 * 25) = 540 +600 = 1140 zł

    Czyli jakieś półtorej godziny wg stawek nominalnych, bez uwzględnienia
    jakichś pakietów, podwójnych doładowań itp.

> [...]
    > sumujšc
    > 49 + (24 * 40) = 49 + 940 = 1009 zł
    >
    > Mnie wychodzi ponad 100 zł różnicy na plus w abonamencie.

    Czyli ~4 złote miesięcznie. Różnica praktycznie żadna. Na plus abonamentu
    można dodać, że nie trzeba wykładać kasy na telefon natentychmniast, tylko
    się spłaca w nieoprocentowanych ratach.

    > Może minuty w abonamencie sš drożej liczone niż w przypadku telefonu na
    > karty ale mnie darmowe 3 godziny do wszystkich, które będe miał w
    > abonamencie, wystarczš w zupełnoœci.

    3 godziny do wszystkich w abonamencie 40 zł? W Erze? Arjusiur?

    JoteR

  • 4. Data: 2009-10-05 07:22:23
    Od: "FeliXd" <a...@c...com>

    > Abo jest oczywiście bardziej korzystne dla tego, który rozmawia dużo, a
    > przede
    > wszystkim regularnie (co miesiąc równiutko wykorzystuje pulę "darmowych"
    > minut).

    nikt nie jest w stanie wykożystąc równo minut. Więc albo przepadają albo
    płacisz wyższą stawkę. KOntrol tego nie jest praktycznie możliwa.
    Każdy pozatym ma miesiąc gdy wiecej dzwoni (bo wakacje, albo praca) i tu
    sens ma prepaid.
    Dla mnie równiez zaletą prepaida jest to że kasa z doładowań idzie na
    roming jak jesteś zagranicą. W abo wszystko płacisz ekstra

    jk

  • 5. Data: 2009-10-05 07:40:02
    Od: AL <a...@s...tam>

    mz pisze:
> [...]
    > sumujšc
    > 49 + (24 * 40) = 49 + 940 = 1009 zł
    >
    > Mnie wychodzi ponad 100 zł różnicy na plus w abonamencie.

    a w taktaku taniej, bo 50pln na 5 miesiace, co da:
    540+(24/3*50) = 940pln

    do tego:
    1. nie jestem zobowiazany przez 2 lata trzymac sie raz wybranej sieci, w
    przypadku gdy w innej jest mega promocja
    2. dodatkowe podwojne doladowania, bonus od osob dzwoniacych i inne
    promocje powoduja, ze mam wiecej minut do wygadania niz faktycznie za
    nie zaplacilem (moze nawet wiecej niz za 25pln, ktore wzioles pod rozwage)

    Zeby nie bylo, ze nie mam abo: mam jeden na karte, jeden w abo na firme
    (dla zony). Jeden telefon spokojnie wystrcza mi na 4 lata - wiec co dwa
    lata kazde z nas wybiera sobie nowa sluchawke jaka mu sie podoba - wiec
    bedac w "taktaku na karte", nie musze dodatkowo kupowac telefonu na
    wolnym rynku.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 6. Data: 2009-10-05 07:58:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 09:22:23 +0200, FeliXd napisał(a):

    > Dla mnie równiez zaletą prepaida jest to że kasa z doładowań idzie na
    > roming jak jesteś zagranicą. W abo wszystko płacisz ekstra

    No nie zawsze, nie zawsze. W Orąż akurat na pewno tak nie jest. W innych
    nie wiem, nie znam się.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2009-10-05 08:04:39
    Od: "FeliXd" <a...@c...com>

    > No nie zawsze, nie zawsze. W Orąż akurat na pewno tak nie jest. W innych

    ciczyłe to w taktak i tak jest.
    Zawsze mnie wkużało że wyjeżdzam na 2-3 tygodnie więc praktycznie nie wyk.
    minut, a abonament płacę cały plus roming (jak miałem abonament)

    jk

  • 8. Data: 2009-10-05 08:06:39
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    FeliXd pisze:

> [...]
    > Dla mnie równiez zaletą prepaida jest to że kasa z doładowań idzie na
    > roming jak jesteś zagranicą. W abo wszystko płacisz ekstra

    Tak sobie czytam - i jak ulał pasuje promocyjny Orange Abonament 55.
    Oczywiście, jeżeli ktoś rozmawia sporo, a nie za 10zł/miesiąc.

    W abonamencie do wykorzystania jest 150 minut za 55zł. Do tego trzy
    usługi za darmo, np. pakiet SMSów do Orange, 3 godziny weekendowe do
    Orange i stacjonarnych, dłuższy kapitał minut.

    Niewygadana kwota z abonamentu przechodzi na 2 miesiące (więc nie ma
    dużego problemu z nierównym wykorzystywaniem minut). Abonamentowe minuty
    kosztują nie tak znowu wiele - 37gr, a jeżeli uwzględni się te 3 godziny
    (dla mnie ma sens: właśnie w weekendy dzwonię na dłużej do rodziny), to
    koszt minuty spada do 17gr, a SMSy do sieci są za darmo (nie jestem w
    stanie wysłać nawet 100, a co dopiero 400). Abonament Orange to pakiet
    kwotowy, więc zagranicą nie płacę dodatkowo, tylko rozmowy rozliczane są
    z kwoty abonamentu (dokładnie jak w pre-paid - dotyczy także połączeń na
    numery specjalne, transmisji danych, SMSów premium).

    A po wykorzystaniu abonamentu minuta kosztuje 29gr (bądź mniej - ja mam
    27gr ze względu na staż w sieci).

    Przedłużyłem umowę na 2 lata mimo iż musiałem kupić telefon którego nie
    potrzebuję - po jego sprzedaży zwróci mi się kilkumiesięczny abonament.
    Dostałem jeszcze 30 minut do wszystkich sieci gratis i 50% zniżki na
    Orange Free na cały okres umowy. Nawet nie musiałem bardzo się targować.

    W której sieci dostałbym za 55zł:
    + 185 minut do wszystkich
    + 180 minut w weekendy do własnej sieci i stacjonarnych
    + 180 minut na wybrany numeru
    + 400 SMSów do sieci
    + stawkę 27gr do wszystkich jeżeli przekroczę abonament
    + telefon za 1zł wart "na allegro" ok. 350-400zł
    + 1,5GB transmisji danych (za dodatkowe 30zł)

    Sprawdzałem ofertę Play - nie była atrakcyjniejsza, zwłaszcza że
    większość numerów, na które dzwonię, jest w Orange, a używam telefonu
    także do transmisji danych (głównie poza miastem, tam gdzie Play nie ma
    zasięgu).

    Nawet jeżeli za rok stawka standardowa do obcych sieci zmniejszy się do
    20gr, to moja taryfa i tak będzie atrakcyjna.

    Marek

  • 9. Data: 2009-10-05 08:14:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 05 Oct 2009 10:04:39 +0200, FeliXd napisał(a):

    > ciczyłe to w taktak i tak jest.

    Mam na myśli, że *w abonamencie* Orąż w roamingu ciągnie kasę z
    abonamentu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 10. Data: 2009-10-05 08:21:26
    Od: "FeliXd" <a...@c...com>

    > Mam na myśli, że *w abonamencie* Orąż w roamingu ciągnie kasę z

    o sorry, nie wiedziałem

    jk