    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AVR po latach
    Date: Fri, 19 Nov 2021 09:33:45 +0100
    <sn3lbt$q5v$1@dont-email.me>
    <0...@g...com>
    <sn5ul0$2vi$1@dont-email.me> <2...@m...lan>
    <sn602a$cil$1@dont-email.me> <20211118180102.29f911cc@mateusz>
    <sn61hi$q5d$1@dont-email.me> <20211118182857.67ab36fc@mateusz>
    <sn632k$7cr$1@dont-email.me> <20211118191941.5cd5cbc8@mateusz>
    <sn66n0$2i0$1@dont-email.me> <20211118203536.2ed957df@mateusz>
    <sn6bgf$5pm$1@dont-email.me> <20211118214712.2347ccca@mateusz>
    <sn6f8o$12m$1@dont-email.me>

    2021-11-18 o 22:06 +0100, heby napisał:
    > Ma. Ale prawde mówiąc są tak niszowe, że nie użyłem go od chyab 20
    > lat. Mimo zawodowej pracy w C++.

    No właśnie, C++. Bo w C++ masz milion konstrukcji które zostały
    wymyślone aby nie użyć goto/define. Co kto woli, ale to dalej nie jest
    postęp (w tym szczególnym kontekście).

    > Podałeś przykład kodu, w którym religijnośc jest ważna, wazniejsza
    > niż zdrowy rozsądek. Nic dziwnego, że nie ma wyjścia i trzeba
    > korzystać z mechanizmów, które są śmieszne, żałosne i niebezpieczne,
    > bo C++ nie wolno bo nie wolno.

    Czyli ludzkość przez dekady pisała (i pisze dalej) brzydki, śmierdzący i
    niebezpieczny kod, Linus i jego koledzy to idioci i tylko jeden heby z
    internetu osiągnął zrozumienie świata i dzielnie niesie światło
    pogańskim narodom. Może tak faktycznie jest.

    > Kolesie od kernela nie mają wyjścia: pracują w toksycznym środowisku
    > w którym jednym pytaniem o coś lepszego niż C zbywa się "you're full
    > of shit" i podobnyumi argumentami merytorycznymi.

    Zauważ, że to zupełnie tak, jak duża część twoich odpowiedzi w tym
    wątku.

    > Tak. Jeśli popełniasz błąd, to raz a nie 500 razy w każdym możliwym
    > miejscu.

    No tak, ale ty też możesz przecież się pomylić: zapomnieć wstawić
    range_check<>, albo wstawić mu nieodpowiedni typ... To znów przesuwanie
    problemu.

    > I wszystkie ich kombinacje. To jest kilkaset asercji i czasami
    > cieżkich obliczeń, z gwarnacja buga.

    Od tego jest #define, żeby takie rzeczy elegancko sobie opakować. Znane
    od 1978 (a może i trochę wcześniej).

    > Twoja metoda to technika rozpryskowa, czyli wpierniczmy te asercje
    > wszędzie po kodzie, a każda inna.

    Niekoniecznie inna. Jeśli sprawdzam tylko range typu, to może być taka
    sama, wówczas opakowana w jakimś #define. Ale często sprawdzam granice
    różne od typu, np. zwracany int ma być -1 >= x < CHAR_MAX.

    > Nie. Podalem tezę "można zerowym kosztem pisać kod lepszy niż w C" bo
    > niczym się od gołego C nie różni.

    Ja rozumiem zamysł, i szanuję ideę. Miałem tylko nadzieję dowiedzieć
    się z tego wątku o jakichś rewolucyjnych wynalazkach które C++ posiada,
    ale to co przedstawiasz to raczej luźne wariacje w tematach znanych od
    prehistorii. I nie żeby to było coś złego, fajnie że się młodzież
    dobrze bawi, to z pewnością rozwijające jest.

    Jeśli miałbym mieć jakiś jeden zarzut do C++, to chyba właśnie tylko
    to, że namnożył miliony bytów, przez co człowiekowi ciężko wszystko
    ogarnąć i o wszystkim pamiętać. Ja sam ograniczam się w mojej pracy do
    C89 (no, w praktyce do gnu89), dlatego właśnie, że lubię grać w gry o
    prostych zasadach. NASM też bardzo doceniam swoją drogą.

    > W przypadku C vs C++ argumentacja że "C++" jest gorszy od C, wymagała
    > odpowiedzi.

    Była taka argumentacja? Jeśli tak, to przeoczyłem. W każdym razie nie
    wyszło to ode mnie. Ja czepiam się tylko konkretnych przykładów.

    > Wiec zauważ o czym dysputa była. Dysputa jest o tym, że C nie jest
    > lepszy od C++, bo C++ to C + *przydatne* rzeczy. Więc niejako na
    > bazie czystej logiki nawet...

    Ot, to. Ale z tą logiką to nie tak. Bo jeden lubi grać w Go, a inny
    woli współczesne gry planszowe z kilometrowymi regułami. Pewno powiesz,
    że ten pierwszy jest niepełnosprytny, że nie potrafi ogarnąć kilku
    tysięcy zasad i egzotycznych ruchów. I może masz rację, on po prostu gra
    w to, w czym idzie mu najlepiej.

    Mateusz