  • Data: 2011-03-25 19:23:14
    Temat: Re: AUDI A4 8E 2.0 - uszczelka pod pokrywe zaworow
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Mar, 15:13, koziel <k...@w...pl> wrote:
    > Witam serdecznie!
    >
    > Zaszla koniecznosc wymiany uszczelki pod pokrywa zaworow. Wlasnie
    > zakupilem dana czesc i moje pytanie, czy Ktos z Szanownych Grupowiczow
    > cos moze powiedziec nt. producenta danej uszczelki: Victor Reinz -
    > Dana, Niemcy - zalezy mi, aby jakosciowo byl to dobry wyrob.
    >
    > Mam mozliwosc wymiany owej czesci na inna, ale najpierw chcialbym
    > poznac opinie, czy aby na pewno jest to zamiennik wysokiej klasy.

    W weekend wlasnie wymienialem w swoim v6 dwie uszczelki pod pokrywami
    zaworow i tez na Reinz'a - Adam F. z tej grupy zalatwial mi te czesci
    i je chwalil :) W sumie jak napisal Sylwester guma jak guma - ja
    znalazlem serwisowke do swojego silnika (3vze) i specjalnie do tego
    kupilem klucz dynamometryczny (a drugi z mniejszym zakresem pozyczyl
    mi Adam - dzieki przy okazji ;) dokrecajac te sruby z momentem 6Nm jak
    kaze serwisowka. Gdybym przykrecal recznie to na 200% bym przekrecil i
    gume nierownomiernie splaszczyl. Te 6Nm to dosc delikatne dokrecenie -
    recznie bym sie bal ze sie wykreca, no ale skoro serwisowka tyle kaze
    to zostawilem - narazie suchutko :-)

    BTW. Z ciekawostek - serwisowka oprocz nowej uszczelki nakazuje w
    czterech punktach (naroznych) uzycie dodatkowo pasty uszczelniajacej.
    Z rok czy dwa lata temu mialem wymieniana uszczelke pod glowica i
    mechanicy niczym tych miejsc dodatkowo nie uszczelnili. Efekt - po tym
    roku czy dwoch (nie pamietam) dokladnie z tych miejsc zaczal wylewac
    sie olej... Choc sama uszczelka juz tez stwardniala i pewnie stracila
    sporo na elastycznosci.

    BTW2. Kupilem sobie przy okazji zestawik narzedzi XXL z YATO za 450
    pln - polecam! Od teraz mechanikom wszelkiej masci mowie stanowcze
    nie ;) Po sciagnieciu pokrywy przy okazji odkrylem urwane dwa krocce
    plastikowe z zaworu (tvv) odpowiedzialnego bodaj za odpowietrzanie
    baku. Auto-ZIETEK (z Gorzyc) musial urwac. Udalo sie skleic szczelnie
    i mocno do kupy ale zaufania autozietek nie odzyskal :)
    pozdr.

    --
    Adam