  • 1. Data: 2011-03-25 15:13:35
    Temat: AUDI A4 8E 2.0 - uszczelka pod pokrywe zaworow
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Witam serdecznie!

    Zaszla koniecznosc wymiany uszczelki pod pokrywa zaworow. Wlasnie
    zakupilem dana czesc i moje pytanie, czy Ktos z Szanownych Grupowiczow
    cos moze powiedziec nt. producenta danej uszczelki: Victor Reinz -
    Dana, Niemcy - zalezy mi, aby jakosciowo byl to dobry wyrob.

    Mam mozliwosc wymiany owej czesci na inna, ale najpierw chcialbym
    poznac opinie, czy aby na pewno jest to zamiennik wysokiej klasy.

    Dziekuje za rzeczowe odpowiedzi, pozdrawiam,

    Emil.

  • 2. Data: 2011-03-25 16:47:55
    Temat: Re: AUDI A4 8E 2.0 - uszczelka pod pokrywe zaworow
    Od: "Sylwester Lazar" <i...@a...pl>

> [...]
    > poznac opinie, czy aby na pewno jest to zamiennik wysokiej klasy.
    >
    > Dziekuje za rzeczowe odpowiedzi, pozdrawiam,

    Guma jak guma.
    Nie ma znaczenia czy to Reinz czy Kowalski.
    Problem w tym, ze ta Reinz jest zazwyczaj dziurawa.
    Jakiej firmy dynamometru uzywja w warsztacie któremu zleci Pan wymiane tej
    uszczelki i czy narzedzie ma aktualne,
    coroczne badanie metrologiczne w Istytucie Miar i Wag?
    Wazne jest tez to, czy aby na pewno jest to ASO z dostepem do najnowszych
    aktualizacji tabel z momentem dokrecenia srub
    dla tego silnika.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Lazar

    :-)

  • 3. Data: 2011-03-25 18:44:11
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-03-25 16:47, Sylwester Lazar pisze:
    > czy aby na pewno jest to ASO z dostepem do najnowszych
    > aktualizacji tabel z momentem dokrecenia srub

    :-)
    Święta racja. Stare audi jest bardziej delikatne.

    Oczywiście korekcie też podlegają maksymalna masa i wymiary kierowcy i
    pasażera
    oraz osiągi silnika (w starym strupie połowa koni mechanicznych zdycha).

    P.

  • 4. Data: 2011-03-25 19:11:37
    Od: koziel <k...@w...pl>

    Sylwester Lazar wrote....

    zastanawiam sie po prostu, czy to jakis wiarygodny producent, bo nie
    chce zakladac byle g....

    Pan Piskorz wrote....

    hmmm, w sumie niespelna 10-letnie auto to chyba jeszcze nie taki
    strucel, patrzac na jezdzace 15-20-letnie "zabytki" ;-)

    Pozdrawiam,
    Emil.

  • 5. Data: 2011-03-25 19:23:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Mar, 15:13, koziel <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mam mozliwosc wymiany owej czesci na inna, ale najpierw chcialbym
    > poznac opinie, czy aby na pewno jest to zamiennik wysokiej klasy.

    W weekend wlasnie wymienialem w swoim v6 dwie uszczelki pod pokrywami
    zaworow i tez na Reinz'a - Adam F. z tej grupy zalatwial mi te czesci
    i je chwalil :) W sumie jak napisal Sylwester guma jak guma - ja
    znalazlem serwisowke do swojego silnika (3vze) i specjalnie do tego
    kupilem klucz dynamometryczny (a drugi z mniejszym zakresem pozyczyl
    mi Adam - dzieki przy okazji ;) dokrecajac te sruby z momentem 6Nm jak
    kaze serwisowka. Gdybym przykrecal recznie to na 200% bym przekrecil i
    gume nierownomiernie splaszczyl. Te 6Nm to dosc delikatne dokrecenie -
    recznie bym sie bal ze sie wykreca, no ale skoro serwisowka tyle kaze
    to zostawilem - narazie suchutko :-)

    BTW. Z ciekawostek - serwisowka oprocz nowej uszczelki nakazuje w
    czterech punktach (naroznych) uzycie dodatkowo pasty uszczelniajacej.
    Z rok czy dwa lata temu mialem wymieniana uszczelke pod glowica i
    mechanicy niczym tych miejsc dodatkowo nie uszczelnili. Efekt - po tym
    roku czy dwoch (nie pamietam) dokladnie z tych miejsc zaczal wylewac
    sie olej... Choc sama uszczelka juz tez stwardniala i pewnie stracila
    sporo na elastycznosci.

    BTW2. Kupilem sobie przy okazji zestawik narzedzi XXL z YATO za 450
    pln - polecam! Od teraz mechanikom wszelkiej masci mowie stanowcze
    nie ;) Po sciagnieciu pokrywy przy okazji odkrylem urwane dwa krocce
    plastikowe z zaworu (tvv) odpowiedzialnego bodaj za odpowietrzanie
    baku. Auto-ZIETEK (z Gorzyc) musial urwac. Udalo sie skleic szczelnie
    i mocno do kupy ale zaufania autozietek nie odzyskal :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 6. Data: 2011-03-25 20:06:55
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-03-25 19:11, koziel wrote:

    > Pan Piskorz wrote....
    >
    > hmmm, w sumie niespelna 10-letnie auto to chyba jeszcze nie taki
    > strucel, patrzac na jezdzace 15-20-letnie "zabytki" ;-)

    tak offtopowo - jesteś pewny, że takie 20 letnie Audi (oczywiście
    zadbane) to zabytek? ;)

  • 7. Data: 2011-03-25 21:16:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Mar, 20:06, Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> wrote:

    > tak offtopowo - jesteś pewny, że takie 20 letnie Audi (oczywiście
    > zadbane) to zabytek? ;)

    Ja mam 4runnera z '90, czyli w tym roku w USA zostalby pelnoletni :)
    Wlasnie go troche odswiezam i zerwalem calutka tapicerke w srodku (do
    prania) - blachy sa w stanie perfekcyjnym - jakby wyjechal prosto z
    fabryki. Zero rdzy. Cale wyposazenie funkcjonuje bez zarzutu na
    fabrycznych jeszcze czesciach (klima, full elektryka lacznie z
    elektrycznym szyberdachem). Na zewnatrz tez zero rdzy. Lakier
    oryginalny wszedzie (niedlugo oba zderzaki beda przemalowane bo tu i
    tam sie obily). Jak go kupilem (140 tys przebiegu) wymienilem jakies
    gumy za pare zlotych w zawieszeniu z przodu. Do teraz zawieszenie jest
    idealne - nic nie stuka, nic nie puka. Przy 240 tys teraz dopiero
    wymienilem amory i sprzeglo. Pozatym wymienialem jeszcze tylko
    uszczelke pod glowica ale w tych silnikach to znana wada (co 150 tys
    km padaja). I tak jezdze i jezdze.. W tym czasie VW Lupo od zony z
    2004 zrobil 20 tys km (120-140) i zaliczyl kilkanascie awarii - w tym
    kilka takich ktore fure uziemily i trzebabylo jechac 4runnerem i
    ciagnac do mechanika :D

    A 4runner zrobil 10 tys na walnietej uszczelce pod glowica - jedynym
    objawem bylo tracenie sie jednego gara na niskich obrotach i nikt nie
    mogl dojsc co to. Sprzeglo jak zaczelo sie slizgac to moglem jeszcze
    przejechac ponad 1kkm - do mechanika dojechal na wlasnych kolach.

    No ale to TOYOTA :-))

    Nastepne autko to bankowo bedzie tez 4runner tylko nowsza
    generacja :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-03-25 21:32:04
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-03-25 21:16, Adam wrote:

    > Nastepne autko to bankowo bedzie tez 4runner tylko nowsza
    > generacja :-)

    i już będzie pewnie bardziej awaryjny niż jego poprzednik ;)

  • 9. Data: 2011-03-25 22:36:33
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-03-25 15:13, koziel pisze:
> [...]
    > cos moze powiedziec nt. producenta danej uszczelki: Victor Reinz -
    > Dana, Niemcy - zalezy mi, aby jakosciowo byl to dobry wyrob.

    Krótko i zwięźle: REINZ to wiodący producent uszczelek wszelkiej maści
    tak, jak GOETZE. Śmiało wymieniaj.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 10. Data: 2011-03-25 23:02:47
    Od: koziel <k...@w...pl>

    * Adam wrote....

    dziekuje Adamie za wiele rzetelnych wskazowek i informacji. Bardzo
    wazna dla mnie informacja z uzyciem pasty. Poza tym naprawde rzetelny,
    wyczerpujacy komentarz, ktory na pewno rozjasnil moje watpliwosci -
    dzieki !!

    P.S. Jak o mnie chodzi, nie mam zadnego uprzedzenia do Japonczykow,
    czy nawet Francuzow itp. ;-)

    * Olo wrote....

    oczywiscie Szanowny Kolego napisalem w " " ze te 15-20 latki to
    "zabytki". Znam definicje auta zabytkowego w Polsce.

    * Michał HoMMeR Paszek wrote....

    I dzieki serdeczne rowniez Tobie, za tak zwiezla i konkretna
    odpowiedz. Po prostu nigdy nie spotkalem sie z marka/producentem
    "Reinz" - ale tez nie podejrzewalem, by zaufany gosc zamawiajacy
    czesci - wepchnal mi cos kiepskiego. Aczkolwiek wolalem sie upewnic.

    Mysle, ze moje watpliwosci wyczerpaly sie - Szanownym Grupowiczom
    dziekuje za tak szybki odzew i wiele cennych informacji.

    Pozdrawiam serdecznie i "szerokosci" zycze,
    Emil.