  • 41. Data: 2011-07-16 09:45:48
    Temat: Re: ATxmega z USB
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Portal" <m...@p...onet.usun.to.pl> napisał w wiadomości
    news:ivpk13$2e6$1@inews.gazeta.pl...

    > A jaki jest językowo poprawny stopień wyższy od "najlepszy" ?

    A co chcesz od najlepsiejszego? ;)

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2011-07-16 11:09:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Nie gmatwaj, Jedna jest optymalna pod względem widokowym, druga pod
    > względem dźwiękowymm. Jeszcze inna będzie optymalna czasowo, ale
    > niekoniecznie finansowo ;)
    > Ale to nie znaczy, że jedna jest "optymalniejsza" od drugiej.

    Nie ma odzielnych "względów widokowych" i "względów dźwiękowych", jest
    ogólna atrakcyjność turystyczno-wypoczynkowa trasy. Ja zawsze mam tam
    kłopot na rozstajnych drogach, bo czy się pójdzie w lewo czy w prawo,
    wskazówka atrakcyjnościomierza wychyli się tak samo. A drogi całkiem
    inne.

    Tu i tak jest łatwo, bo możliwości są zaledwie dwie. Ale często wariantów
    jest od cholery, a kryteria niedookreślone. Weźmy takiego komiwojażera
    (tego co ma problem) -- jeździ swoim yarisem z kratką po optymalnej
    trasie, bo inaczej by go z roboty wylali. Ale po pierwsze nie jest
    w stanie tego udowodnić, a po drugie bardzo prawdopodobne, że to w ogóle
    nieprawda.

    --
    Jarek

  • 43. Data: 2011-07-16 11:14:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > No hmmm... ja tam wolę "bardziej zbliżone do optymalnego"

    Ja nie wolę, bo długie i zakręcone, a więc odległe od optymalnego.

    > albo "lepiej zoptymalizowane".

    Też to samo. Chyba że będziemy zaprzeczać temu, że "optymalizacja" to
    "czynienie optymalnym".

    > Znowu nazwa i to głu... niezbyt precyzyjna. A nie lepiej byłoby
    > "minimalny zestaw plików"?

    Chyba lepiej.

    > A skoro już mamy kilka wersji takiego zestawu to: "wersja (5.1)
    > minimalnego zestawu plików"

    Może być.

    > Nie. Wersja z 10-cioma plikami nie będzie "minimalniejsza" od wersji z
    > 11-toma, Jeżeli faktycznie ten 11-ty plik nie jest do niczego potrzebny,
    > to wersja z 10 jest minimalna (lepiej: zawiera minimalną liczbę plików).
    > Wersja z 11 minimalna nie jest. Kropka,

    Raczej przecinek. Po nim trzeba dodać, że kryteria wyboru nie zawsze
    muszą być jednoznaczne. Zgodnie z przyjętą definicją też jest minimalna.

    > Z resztą lepiej pasowało by tutaj "minimalistyczna", bo jak zaczniemy
    > rozmywać takie pojęcia jak minimalny, maksymalny a może i absolutny,
    > równy, idealny itp, to daleko nie zajdziemy, Zostawmy to poetom,

    Słowo "minimalistyczny" rozumiem inaczej. A właściwie rozumiem niezbyt
    dokładnie. A tutaj podmiot liryczny robi z tymi plikami bardzo konkretne
    rzeczy.

    > Swoją drogą co to za system co nie wie co mu jest potrzebne.

    Chyba każdy. To nie jest tak, że systemowi jest coś potrzebne. To
    system jest potrzebny do czegoś. Wszelako nie cały, a że składa
    się on z kawałków (plików), więc można odrzucić te niepotrzebne.

    > Optymalizuje proces czy optymalizuje wybór?

    Jedno i drugie.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2011-07-16 11:48:17
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Portal nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > A jaki jest językowo poprawny stopień wyższy od "najlepszy" ?

    Najlepsiejszy :) :P
    Przem

  • 45. Data: 2011-07-16 11:51:38
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Poza "optymalizacją" jest jeszcze słowo "zoptymalizowany". Coś może
    > być zoptymalizowane bardziej lub mniej,

    Jesteś pewien? Coś może być optymalizowane, ale jak już się proces skończył,
    to lepiej być nie może i jest zoptymalizowane.

    > albo bardziej lub mniej optymalne.

    No właśnie nie może. Albo optymalne, albo bardziej lub mniej.
    Przem

  • 46. Data: 2011-07-16 11:58:26
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Nie ma odzielnych "względów widokowych" i "względów dźwiękowych", jest

    Dokładnie jest.

    > ogólna atrakcyjność turystyczno-wypoczynkowa trasy. Ja zawsze mam tam
    > kłopot na rozstajnych drogach, bo czy się pójdzie w lewo czy w prawo,

    Przy do optymalizacji zakłada się warunki brzegowe i dla danych warunków coś
    jest optymalne lub nie.
    Jak przestaje być optymalne, to przestaje i nowe zaczyna, i to nowe nie jest
    optymalniejsze od starego, a właśnie zaczęło być optymalne.
    Przem

  • 47. Data: 2011-07-16 12:15:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemek napisał:

    > Jesteś pewien?

    Całkowicie.

    > Coś może być optymalizowane, ale jak już się proces skończył,
    > to lepiej być nie może i jest zoptymalizowane.

    Pole jest orane, a koń ma akurat przerwę na papierosa. Pole jest
    zaorane bardziej, niż w chwili poprzedniej przewy. Jak już wieczorem
    skończy, to będzie zaorane tak, że już bardziej być nie może.
    Optymalizacja, to taka orka. Ale teoria pola często rozmija się
    z praktyką -- trudno doczekać się wieczoru.

    > No właśnie nie może. Albo optymalne, albo bardziej lub mniej.

    Bardziej lub mniej, ale *co* bardziej lub mniej?

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2011-07-16 12:17:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemek napisał:

    > Przy do optymalizacji zakłada się warunki brzegowe i dla danych
    > warunków coś jest optymalne lub nie.

    Albo nie wiadomo czy jest, czy nie jest. W nietrywialnych przypadkach
    tak jest zawsze.

    > Jak przestaje być optymalne, to przestaje i nowe zaczyna, i to nowe
    > nie jest optymalniejsze od starego, a właśnie zaczęło być optymalne.

    Zaczęło być tak *nazywane*. Tylko tyle.

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2011-07-16 14:07:37
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Całkowicie.

    No to się mylisz.

> [...]
    > Optymalizacja, to taka orka. Ale teoria pola często rozmija się
    > z praktyką -- trudno doczekać się wieczoru.

    Pole może być zaorane optymalnie do wysiania jęczmienia, ale nie optymalnie
    do wysiania kukurydzy, bo ona wymaga głębszego zakopania ziarna.*
    Dla jęczmienia optymalne, płytkie zaoranie nie jest optymalne dla kukurydzy,
    ale zaoranie dla kukurydzy nie powoduje bardziej optymalnego dla
    jęczmnienia, bo dla jęczmienia to będzie za głęboko.
    Optymalność jest zerojedynkowa, albo coś jest optymalne (dla zadanych
    warunków) albo nie, i tyle.

    > Bardziej lub mniej, ale *co* bardziej lub mniej?

    Cokolwiek, ale nie optymalnie.
    Przem

    *przykład a nie fakt.

  • 50. Data: 2011-07-16 14:08:39
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Albo nie wiadomo czy jest, czy nie jest. W nietrywialnych przypadkach
    > tak jest zawsze.

    Jak nie wiadomo, to nie jest.

    > Zaczęło być tak *nazywane*. Tylko tyle.

    Mówimy o języku, więc zawsze o nazywaniu.
    Przem