  • 1. Data: 2011-07-13 11:43:11
    Temat: Głośnik 150W vs. 250W
    Od: "Głupek" <g...@p...pl>

    Witam,

    Mam takie lamerskie pytanko. Ostatnio widziałem w sklepie dwa blaupunkty -
    jeden 150W i głośność 91dB, drugi 250W i tyle samo dB. Czym z punktu
    widzenia użytkownika będą się różnić, skoro ich głośność jest jednakowa? Nie
    pytam o potryebnz wzmacniacz, bo to oczywiste, ale różnicy nie widze poza
    mniejszą sprawnością i droższą ceną tego drugiego? No chyba, że coś
    przeoczyłem i droższy oraz mocniejszy ma jeszcze jakieś zalety?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-13 11:49:46
    Temat: Re: Głośnik 150W vs. 250W
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Głupek" <g...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam takie lamerskie pytanko. Ostatnio widziałem w sklepie dwa blaupunkty -
    > jeden 150W i głośność 91dB, drugi 250W i tyle samo dB.

    Mylisz pojecia mocy i skutecznosci

  • 3. Data: 2011-07-13 12:35:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Głupek,

    Wednesday, July 13, 2011, 1:43:11 PM, you wrote:

> [...]
    > mniejszą sprawnością i droższą ceną tego drugiego? No chyba, że coś
    > przeoczyłem i droższy oraz mocniejszy ma jeszcze jakieś zalety?

    "Mocniejszy" ma większą moc - czytaj: można go podłączyć do
    mocniejszego wzmacniacza i zuzyć więcej energii. "Słabszy" ma o ok.
    2dB wyższą sprawność.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-07-13 12:35:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Wednesday, July 13, 2011, 1:49:46 PM, you wrote:

    > Mylisz pojecia mocy i skutecznosci

    Słusznie - a ja wyszedłem na głupka :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-07-13 12:40:24
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > "Mocniejszy" ma większą moc - czytaj:

    No jestem pod wrazeniem :)
    choc w odpowiedzi _RoMana_ bardziej oczekiwalbym
    sprowadzenia tematu do wartosci pola szczeliny w ktorej porusza sie cewka :D

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-07-13 13:19:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-13 13:43, Głupek pisze:
> [...]
    > mniejszą sprawnością i droższą ceną tego drugiego? No chyba, że coś
    > przeoczyłem i droższy oraz mocniejszy ma jeszcze jakieś zalety?

    Te 91 dB to jest skuteczność, czyli natężenie dźwięku z odległości 1m
    dla dostarczonej mocy 1W. Głośność, czyli natężenie dźwięku przy pełnej
    mocy znamionowej tych głośników, czyli dla 150 W i dla 250 W (z 1
    metra), będzie wynosić odpowiednio 112,8 dB i 115 dB. Tak więc
    wspomniana przez ciebie sprawność (czyli skuteczność) będzie taka sama a
    głośnik mocniejszy będzie odpowiednio głośniejszy.

    MD

  • 7. Data: 2011-07-13 13:40:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 15:19:11 +0200, Mario napisał(a):

    > głośnik mocniejszy będzie odpowiednio głośniejszy.

    Ale raczej nie próbuj go podłączać do wzmacniacza 250W :)
    Najprawdopodobniej podano tzw. moc muzyczną, która nijak sie ma do mocy
    rzeczywistej (ciągłej), a szczegóły są słodką tajemnicą producenta.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2011-07-13 13:42:24
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawność (czyli skuteczność) będzie taka sama a głośnik mocniejszy będzie

    A prosciej dla pytajacego - po dostarczeniu do obu glosnikow tej samej mocy z
    wzmacniacza
    "zagraja" tak samo glosno - tyle ze do tego drugiego glosnika
    mozna dostarczyc jeszcze 100W wiecej, a grajac z mniejsza moca
    niz jego maksymalna teoretycznie zagra "czysciej" tj. z mniejszymi
    znieksztalceniami

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-07-13 13:53:02
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    > Ale raczej nie próbuj go podłączać do wzmacniacza 250W :)
    > Najprawdopodobniej podano tzw. moc muzyczną, która nijak sie ma do mocy
    > rzeczywistej (ciągłej), a szczegóły są słodką tajemnicą producenta.

    W Blaupunkcie? Nie spodziewałbym się takiego oszustwa po tej firmie.

    Zwłaszcza, że to też żaden interes dla sprzedawcy, bo jeśli kupię
    głośnik "250W" i przyłożę mu ze wzmacniacza 250W i on się spali, to mam
    prawo żądać zwrotu za towar niezgodny z umową.

  • 10. Data: 2011-07-13 14:29:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Wednesday, July 13, 2011, 2:40:24 PM, you wrote:

    [...]

    Wstydu oszczędź...

    --
    Best regards,