  • Data: 2011-07-17 17:48:46
    Temat: Re: ATxmega z USB
    Od: Mirek <i...@z...adres> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.07.2011 17:14, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Dlaczego właściwie profesor od języka ma dobierać słowa inżynierowi
    > od prądu?

    Bo inaczej będziemy pisać jak - wybaczcie - Papa Smurpf, jeździć autami
    "w dizlu", kupować "autoszyby" a słowo "autokalibracja" będzie znaczyło
    regulację samochodów.

    > Pojawiła się potrzeba istnienia słowa "optymalny".
    > Wygodnie jest, gdy ten przymiotnik jest stopniowalny

    Właśnie nie wygodnie, tylko jak wszyscy zaczniemy go stopniować to
    straci on swoje znaczenie. Słowo "optymalne" sugeruje, że dane
    rozwiązanie jest najlepsze i nas satysfakcjonuje... dopóki nie wymyślimy
    określenia "bardziej optymalne"... tylko co znaczy wtedy "optymalne" ?
    Jeżeli dla mnie optymalna liczba kanapek na śniadanie wynosi trzy, to mi
    nie wciskaj czwartej żeby było "bardziej optymalnie".
    OK - najbardziej najoptymalniejsza liczba kanapek na śniadanie wynosi
    trzy ;)

    Mirek.