  • Data: 2011-07-17 15:45:36
    Temat: Re: ATxmega z USB
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Oczywiście masz rację. I oczywiście wiesz, że nie o to mi chodziło.

    Wiem i wiedziałem, bo się domyśliłem. Ale traktując wszystko literalnie,
    to... no właśnie, my tu przecież o precyzji.

    > W kwestii zasadniczej: zadzwoniłem do znajomego polonisty, który
    > słowo "optymalniejszy" określił jako często spotykany błąd.

    Tego się spodziewałem (po poloniście).

    > Użył też ładnej nazwy: pleonazm.

    I jego tam na polonistyce nauczyli, że pleonazm, to "rodzaj błędu"?
    Tym bardziej żal po Doroszewskim. Nadużywanie pleonazmów może być
    odebrane jako błąd. Ale mogą one być też środkiem stylistycznym.
    Bywają też tak przyspawane do języka, że nie da się ich uniknąć
    (i nie należy tego robić)

    --
    Jarek