  • Data: 2009-08-24 10:13:54
    Temat: Re: ATmega8 i przetwornik ADC
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gusioo pisze:

    > Miałem jeden zestaw AVT-518 (programator 2051) i spędziłem dwa dni na
    > dojściu do tego, dlaczego przetwornica (5V-12V) nie działa. Według ACT
    > miałem mieć 16V-20V przy nie obciążonej, a miałem 3V. W końcu poddałem
    > się i poszedłem do znajomego elektronika (ja początkujący samouk
    > jestem), który spędził nad tym kolejną godzinę.
    >
    > W końcu okazało się, że był błąd na płytce: noga -- o ile dobrze
    > pamiętam -- 12 i 13 scalaka UCY7400 nie były zwarte, ot zapomnieli, a
    > kit dedykowany był początkującym. Od tej pory żadnym kitom nie ufam, a
> [...]

    Kity mają swoje zalety.Z reguły to płytka dwustronna z metalizacją
    otworów. Jak robisz sam to albo łączysz drucikami na uniwersalnej albo
    bawisz się positivem czy termotransferem. Awaryjność takich samoróbek
    dość duża zwłaszcza jak ma pracować w ciężkich warunkach jak np
    samochód. A tak kupujesz płytkę i elementy (lub samą) i masz dużą
    szansę, że zadziała po złożeniu. Później możesz ją sobie przystosować do
    innej aplikacji traktując jako zestaw uruchomieniowy. Najtańszy
    bezbolesny sposób żeby zacząć bawić się mikrokontrolerami. Podejrzewam
    że niepowodzenia przy uruchamianiu samoróbek zniechęciły sporą ilość
    początkujących.

    MD