  • 11. Data: 2012-04-26 18:58:25
    Temat: Re: AERO2
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    26.04.2012 18:45 Krystek <s...@k...art.pl> w wiadomości
    <news:jnbu3j$5rs$1@node2.news.atman.pl> napisał(a):

    > Żeby tylko 4 tygodnie. Bo przecież wszyscy mieszkają w Warszawie...

    Ja czekałem 4 tygodnie, jestem z Wrocławia. Internet działa tak, jak ma
    działać. Czego Wy oczekujecie od darmowej usługi, która jest jak wrzód
    dla operatora?

    --
    Mateusz Berlik - berloo
    kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

  • 12. Data: 2012-04-26 20:34:38
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Budzik pisze:

    > Jak wygląda kwestia zasięgu - czy to jest zasięg jakiegoś konkretnego
    > operatora GSM?

    No jest to po prostu zasięg operatora Aero2. Sprawdz, czy w Twojej
    okolicy maja jakis nadajnik.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2012-04-26 21:55:54
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-04-26 18:58, berloo pisze:

    > Ja czekałem 4 tygodnie, jestem z Wrocławia. Internet działa tak, jak ma
    > działać. Czego Wy oczekujecie od darmowej usługi, która jest jak wrzód
    > dla operatora?

    Ale ja niczego nie oczekuję. To znaczy nie oczekuję tego, że ten darmowy
    Internet z Aero2 nada się do tego, by "chętnie wymienić radiowe łącze,
    na którym rodzinka męczy się od dawien dawna" na co chyba liczy autor
    tego wątku. Już to pisałem w innym wątku, że potem ludzie narzekają, że
    to YouTube się rwie, że to nie działa, tamto, siamto, owamto. Jedyne na
    co czekam to karta SIM. Będzie więcej jak 4 tygodnie. Już miesiąc mija.
    Jak dobrze pójdzie to przed 15 maja powinienem ją otrzymać.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 14. Data: 2012-04-26 23:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > No jest to po prostu zasięg operatora Aero2. Sprawdz, czy w Twojej
    > okolicy maja jakis nadajnik.

    ok. Sądziłem, że działają na zasięgu któegoś z operatorów GSM, tak jak to
    było np. z PLAY na początku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 15. Data: 2012-04-26 23:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@k...art.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Internet z Aero2 nada się do tego, by "chętnie wymienić radiowe łącze,
    > na którym rodzinka męczy się od dawien dawna" na co chyba liczy autor

    tak, i wiem, ze predkosc która bedzie od połowy maja starczy az nadto.

    Ale chwile poczytałem jak to wygląda i wydaje się, ze Solorz zadał sobie
    jednak sporo trudu, zeby utrudnic dostep.
    I czego bym oczekiwał? Ano tego, ze ci, którzy pisali specyfikację
    przetargu, jednak ubezpieczą się na wypadek takich wybryków.
    Rozumiem, że wysyłkowo, chociaz mozna było zastrzec np. obowiazek
    posiadania conajniej jendego salonu w miastach powyzej 500.000 mieszkańców.
    Ale wydaje się, że miesiąc powinien wystarczyć na wysłanie karty i taki
    termin powinien być wpisany jako maks do umowy.
    No i te 2 przelewy... Jakis zart? I jeszcze konieczność dołączenia
    potwierdzenia przelewu do wniosku - hmmm, księgować nie potrafią?

    Ale potestujemy, zobaczymy.
    i tak jestem pełen podziwu że ktoś o tym pomyślał, i że jest darmowy
    internet "dla ludu".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 16. Data: 2012-04-26 23:57:47
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Ale potestujemy, zobaczymy.
    > i tak jestem pełen podziwu że ktoś o tym pomyślał, i że jest darmowy
    > internet "dla ludu".
    nic nie chciałem pisać, ale widzę że tu sami teoretycy. Wejdź na stronę
    btsearch.org i sprawdź nadajniki w Twojej okolicy.
    nie licz na telefon, jak Animka która chciała wepchnąć microsima do
    jakiegoś zabytkowego eryka. Będziesz musiał kupić modem, conajmniej od
    playa -huawei 173 s2. jak masz bardzo dobry zasięg- wystarczy. jak nie -
    jeszcze 100zł na antene. (wątek z 24-04) właśnie przed wczoraj taką
    zamontowałem. wcześniej miałem w testach oczywiście 0.25 Mbit, i ping
    110 - 250ms
    teraz mam taki sam testowy transfer, ale ping 80-120. Strony się wiele
    lepiej otwierają. tzn widać że to jest wolno, ale _teraz_ "kroczki" są
    płynne, widać że transfer jest stabilny. Na Youtuba nie licz. za wolno,
    tak ze 2 razy za wolno. musiałbyś buforować filmik, potem go dopiero
    oglądać.
    co ciekawe Voip jakoś tam działa!
    Czy warto? ja uważam że tak. Mój dostawca netu często leci w kulki, więc
    teraz spokojnie mogę się na niego wypiąć. ktoś inny będzie go nękał
    telefonami, ja net mam z Aero2.
    ToMasz

  • 17. Data: 2012-04-27 09:19:23
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Budzik wrote:
    > ok. Sądziłem, że działają na zasięgu któegoś z operatorów GSM, tak jak
    > to było np. z PLAY na początku.

    LOL, a to dobre, a kto by miał za to zapłacić - w przypadku Play byli to
    inni operatorzy, a tutaj to tylko zniżka (i to w kontekście kosztów
    budowy sieci) niewielka, 100-200 mln PLN, zniżka na koncesję.

    Jakub

  • 18. Data: 2012-04-27 09:20:10
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Budzik wrote:
    > O co chodzi z tym Aero2?

    Ale mówiesz, że dzisiaj Google wyłączyli? Wstałem dopiero, to nie wiem,
    tak się pytam :)

    Jakub

  • 19. Data: 2012-04-27 12:46:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Przeciez plus polsat i areo2 ma jednego wlasciciela gdyby nie to, to nie
    bylby w stanie wybudowac sieci,
    daltego Solorz dobrze to sobie wymyslil kupil plusa, i korzysta z
    miejscowek, ktore tak naprawde sa jego, oczywiscie firmy osobne ale dogadac
    sie samemu z sobą to nie problem, wybuduje siec licencja zostanie za free a
    plusa pewnie sprzedac będzie chciał,
    zycze mu powodzenia bo kredyty nie małe są zaciągnięte.

  • 20. Data: 2012-04-27 12:57:13
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 27 Apr 2012 12:46:10 +0200, Amir napisał(a):

> [...]
    > sie samemu z sobą to nie problem, wybuduje siec licencja zostanie za free a

    To nie jest dokładnie tak - Aero2 i inne firmy Solorza już miały spory
    kawałek (a nawet więcej niż kawałek) sieci przed przejęciem Plusa.
    A nawet po przejęciu to nie jest tylko branie miejscówek za free, bo
    przecież Plus dostaje za to LTE (przecież nie ma jeszcze swojego)

    I właśnie LTE jest tym, co buduje główne Aero2 - 3G dla nich to tylko
    dodatek. A ponieważ do tej pory nie było LTE, więc i tak muszą zbudować, i
    tak.
    Dostęp do lokacji i wież BTS to jest znaczne ułatwienie (głównie papierkowe
    i czasowe) ale nie demonizowałbym. Tak czy owak by się dogadali z jakąś
    firmą, to jest obecnie powszechne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "i zrozumiesz iz BT to takie chodzenie pieszo na drugi koniec miasta po