    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: ADSL w czasie burzy :-)
    Date: Sun, 12 Jul 2009 23:59:25 +0200

    news:m38witboet.fsf@intrepid.localdomain...

    > Ale tych nie widze na zdjeciu.

    Tu - http://abcresellers.com/store/product169.html - rzeczywiście ich
    nie ma.
    Ale na mojej są, 3 sztuki.
    Kiepskawe zdjęcie, ale widać na nim coś, co wygląda jak to, o czym
    mówię... Na zdjęciu to-to może być czymś innym:
    http://pigtail.net/LRP/3c509.jpg
    Dolna karta, licząc od prawej piny, dwa czteronóżkowe, prostokątne
    elementy, nad 6, 7 i 8 pinem.
    ...A nie... powiększyłem zdjęcie, jednak to nie to. Ale na pierwszy
    rzut oka, bez powiększenia, przypomina to. Jak wygrzebię tę kartę swoją,
    to ją fotnę i zarzucę linkiem. Przeszukuję net, ale bardzo kiepsko mi
    teraz chodzi i szukanie to mordęga.
    Jeśli się okaże, że sie mylę i nie ma na tej karcie czegoś, co ja bym
    uznał za transoptor, to tu, na tej grupie, "odszczekam" to :)

    > Poza tym nie do konca wiem jakie mialoby byc ich zastosowanie. Trafo
    > separuje galwanicznie, napiecie przebicia chyba min. 4 kV (zaleznie od
    > producenta i wersji pewnie).

    Niby tak. Tyle, że trafo, to impreza raczej wąskopasmowa, 10 megabitów
    hmm... nie wiem, czy przejdzie. Chyba, że akurat dopasowane... ale co z
    przełączeniem np. do 1 Mbt (jeśli takowe jest możliwe), czy w 100 Mbit?
    Zjawiska falowe et consortes to zjedzą.

    > Moze dla BNC, a trafo dla TP. BNC to inna bajka. Aczkolwiek czy tam
    > sie

    Wykluczyć nie mogę.

    > uzywalo w ogole transoptorow to nie jestem pewien. Typowo takze
    > uzywalo
    > sie trafo oraz monolitycznego transceivera NS lub innego Winbonda
    > (ktory
    > sam z siebie nie mial zadnej galwanicznej separacji), chyba tez
    > potrzebna byla przetwornica zasilania (hybryda z trafo w srodku).

    No właśnie, prędzej mi do przetwornicy to pasuje. Czyli coś innego
    musiałoby robić choćby za pozory separacji, stawiałbym na kondensatory
    właśnie.

    > Maly kawalek szmelcu.

    Skoro działa we wszystkim, co możliwe, to wybieram szmelc. Byle sprawny,
    oczywiście.