  • Data: 2009-07-13 10:23:47
    Temat: Re: ADSL w czasie burzy :-)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > To jakaś nowsza wersja raczej, ja miałem starego 714, duży, ciężki, 57
    > (około) kilo wagi, podzielone niemal po równo między kineskop, bebechy
    > (skąd-inąd wielki plus za modułowa konstrukcję, pierdzielnie blok,
    > wypina sie zatrzaski, odpina parę kabelków, wstawia nowy, do widzenia,
    > 10 minut roboty), oraz drewnianą skrzynię, każde z nich ważyło po ok.
    > 18 kilo.

    C202 to byla podobna skrzynia, tyle ze polprzewodnikowa. Chyba nieco
    mniej sie grzala, ale nie mam bezposredniego porownania z 714 (widzialem
    go wiele razy w srodku, ale nic wiecej).

    > Problemem była jakość materiałów, potwornie badziewne płytki, z
    > najgorszego chyba papieru bakelizowanego (co mnie dziwiło, bo Ruscy
    > potrafili całkiem nieźle robić na szkle), elementy starzejące się w
    > szalonym tempie, pewne podzespoły wysilone do granic wytrzymałości, aż
    > przy cieższych warunkach otoczenia bywało, że granice te były
    > przekraczane, łatwo rozregulowujące sie...

    Ruscy potrafili wzglednie dobrze zrobic, jak to mialo byc dla armii albo
    czegos podobnego. Innych przypadkow nie pamietam. Jesli mialo isc na ich
    wewnetrzne (cywilne) potrzeby, to nasz najgorszy szmelc a nawet obecna
    chinszczyzna byly/sa (duzo) lepsze.

    > Ale jeśli wszystko było sprawne, wyregulowane ściśle do wskazań
    > fabrycznych, zestrojone na tiptop...

    Innymi slowy, praktycznie nigdy.

    > miałem to szczęście przez jakiś
    > czas... to kopałbym w dupę każdego, kto by mi proponował "kup sobie
    > zachodni telewizor"... i nie o cenę chodziło, ale o jakość obrazu.
    > Mało Rubinów widziałem prawidłowo wyregulowanych i zestrojonych...
    > Żenująco mało...

    Niby jak chcialbys je dobrze wyregulowac? Tam (przynajmniej w c202)
    nawet cewki w okolicach dekodera SECAM(?) tak sie grzaly, ze nie dalo
    sie ich na stale dobrze ustawic. Otwierales plytke z boku, ustawiales,
    no niby bylo dobrze (ale nie porownywalbym z niewiele starszym np.
    Sanyo). Zamykales, i co.
    Przyznaje ze Sanyo to moze niekoniecznie bardzo zachodni.
    Zreszta co tu gadac o Sanyo, Neptun byl duzo lepszy (tyle ze chyba
    minimalnie nowszy i mial nieznacznie mniejszy ekran).
    IMHO jedyna zaleta Rubinow byla cena.
    --
    Krzysztof Halasa