  • Data: 2012-01-24 14:52:31
    Temat: Re: ACTA
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-24 14:41, quent pisze:

    > Ojojoj ale pomieszanie.
    > O ile w warunkach kwazi-prywatno-wolnorynkowych jakie są w USA można jeszcze
    wycenić od biedy wartość usługi medycznej to już w soclizmie UE nie da się tego
    zrobić bo wszystko jest "z ubezpieczenia" - nie ma rynku w ogóle!!

    A w jakim celu mam hipotetycznie "wyceniać wartość usługi medycznej"?

    Wiemy ile usług wykonano i wiemy też, ile dokładnie ile płacący składki
    na te usługi w sumie przeznaczyli. I okazuje się, że żeby kupić taki sam pakiet
    w USA, przeba by załacić per saldo dwukrotnie więcej. I właśnie to tak boli Obamę.

    > W USA nie ma wolnego rynku usług medycznych!

    Ale możesz podać przykład kraju o podobnych poziomie dochodów co rozwinięte kraje
    zachodu, gdzie jest
    wolny rynek takich usług, i gdzie można je kupić taniej. HongKong nie pasuje, Chiny i
    Brazylia tym bardziej.