-
31. Data: 2011-09-21 14:24:32
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/09/2011 11:55, MZ wrote:
> W dniu 2011-09-21 00:32, szufla pisze:
>>> W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować
>>> skrzynię biegów.
>>
>> Przestan, prosze cie :)
>>
> Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
> atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
> detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
> niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
> ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...
Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem?
Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie
jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to
bzdura i wyciąganie kasy, co nie?
Za komuny to było lepiej.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
32. Data: 2011-09-21 14:24:42
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-09-21 14:23, kamil pisze:
> On 21/09/2011 12:14, kakmar wrote:
>> Dnia 20.09.2011 szufla<b...@e...pl> napisał/a:
>>>
>>> Ta, to po huk montuja te systemy w autach ?
>>>
>> Raz że można zaoszczędzić na zawieszeniu, co ładnie pokazał przykład
>> mercedesa. Dwa że wielu chętnie dopłaci za fajne trzyliterowe cuda.
>
> Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu.
Nie zawieszenie przejmuje funkcje ABSu, tylko mercedes zaprojektował w
A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy
teście łosia się przewracało, ale dorobił elektronikę, kontrole trakcji
i inne dupiersznity które jakoś próbują nie pozwolić ci doprowadzić do
przewrócenia auta.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
33. Data: 2011-09-21 14:27:08
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:
> W dniu 2011-09-21 10:58, Tomek pisze:
>> W dniu 2011-09-21 10:54, Chris pisze:
>>>> IDDQD
>>>
>>> IDKFA na pełny bak :)
>>
>> Jeszcze IDCLIP i wszystkie zabezpieczenia przeciwzderzeniowe
>> niepotrzebne :)
>
> Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :)
>
No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D
--
venioo
GG:198909
-
34. Data: 2011-09-21 15:34:07
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: Arek <a...@a...pl>
W dniu 2011-09-21 13:22, Przemysław Czaja pisze:
>> No i jak sie domyslam - trzy rozne pojazdy, na trzech roznych oponach,
>> prowadzone przez trzech przypadkowych kierowcow - czego to ma dowodzic ?
>> Byc moze jeszcze na torze o roznym stopniu mokrosci.
>
> Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie
> przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom
> wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach
A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie
oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z
tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można
udowodnić dowolną bzdurę.
A.
-
35. Data: 2011-09-21 17:30:43
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1svcjpxv7rkw2.qn3mdzopqvjk$.dlg@40tude.net...
> Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
> porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu.
i to ma być argument obrony?!
LOL
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
http://allegro.pl/p307-1-6hdi-110km-klimatronik-komp
uter-cd-i1804906137.html
Fiat Uno 3d 1,7D - na części
http://allegro.pl/uno-1-7d-3drzwiowy-caly-tanio-i180
4906436.html
-
36. Data: 2011-09-21 17:39:02
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: "szufla" <b...@e...pl>
>>> W tym samym celu, w którym chcąc wymienić żarówkę musisz wymontować
>>> skrzynię biegów.
>>
>> Przestan, prosze cie :)
>>
> Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
> atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
> detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
> niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
> ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...
Ale co ma do tego ABS, bo porownanie jest raczej z dupy wziete :)
sz.
-
37. Data: 2011-09-21 17:58:09
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: "szufla" <b...@e...pl>
> Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
> itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
> skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
> wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
> ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
> żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
> się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
> zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
> napisał, systemy wspomagające:
> a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
> b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
> zastąpią myślenia i techniki jazdy
I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i
to na suchej drodze.
Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3
flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem.
Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej
szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej
stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas
hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie
bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac
godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.
sz.
-
38. Data: 2011-09-21 18:04:00
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/09/2011 12:05, MZ wrote:
> W dniu 2011-09-20 23:23, Przemysław Czaja pisze:
>> TVN Turbo - Jazda Polska - fajny odcinek był dzisiaj - padły mity na
>> temat ABS,ESP,TC i wszelkich innych wynalazków. Bardzo mokry tor i
>> przejazd 3 pojazdów - kompakt wyleciał przy 35km/h, SUV przy 25km/h (oba
>> z ESP) najbezpieczniej przejechało (z najwyższą prędkością) 3 auto nie
>> wyposażone w żaden system. Komentarz chyba zbędny...
>>
>> ps. nie pisał bym tego, ale przypomniała mi się dyskusja w której
>> próbowałem udowodnić, że ABS wydłuża drogę hamowania ;-)
> Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
> itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
> skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
> wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
> ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
> żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
> się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
> zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
> napisał, systemy wspomagające:
> a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
> b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
> zastąpią myślenia i techniki jazdy
Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4
metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie
systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego
hamowania niemowlę z płonącego budynku.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
39. Data: 2011-09-21 18:14:32
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: "szufla" <b...@e...pl>
Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem
dlatego wymyslono kolejny system to ulatwiajacy :)
sz.
-
40. Data: 2011-09-21 18:29:27
Temat: Re: ABS,ESP,TC
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "szufla"
>> Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS,
>> ESP
>> itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca
>> jest
>> skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
>> wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo
>> ESP,
>> ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca
>> natomiast
>> żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować,
>> zagapić
>> się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu
>> czynnik
>> zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
>> napisał, systemy wspomagające:
>> a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy
>> Szumachera
>> b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
>> zastąpią myślenia i techniki jazdy
>
> I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej
> sytuacji i to na suchej drodze.
> Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze
> ( 3 flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym
> tylnym kolem. Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem
> sobie po calej szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po
> jednej raz po drugiej stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS
> mialem pelna kontrole podczas hamowania i skonczylo sie na strachu,
> inaczej moglo byc bardzo nieciekawie bo co powinienem zrobic w tamtej
> sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku,
> a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.
To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS?