  • 31. Data: 2011-09-21 14:24:32
    Temat: Re: ABS,ESP,TC
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/09/2011 11:55, MZ wrote:

    > Nie ma przestań:] Skrzynię to może nie, ale wyjąć aku, zdemontować
    > atrapę, zderzak, odkręcić rury do filtra powietrza i jeszcze kilka
    > detali żeby wymienić żarówkę w reflektorze po stronie kierowcy to
    > niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
    > ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

    Ostatnio zmieniałem żarówkę ze 3 lata temu, to naprawdę aż taki problem?

    Zawsze możesz kupić poldka. Zawieszenie z wagonu na węgiel, wyje a nie
    jedzie, ale miejsca na żarówki masz sporo. Przecież ten cały postęp to
    bzdura i wyciąganie kasy, co nie?

    Za komuny to było lepiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 32. Data: 2011-09-21 14:24:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-09-21 14:23, kamil pisze:

    > Chętnie dowiem się, jakie zawieszenie przejmie funkcje ABSu.
    Nie zawieszenie przejmuje funkcje ABSu, tylko mercedes zaprojektował w
    A-klasie dupiate zawieszenie, którym jeździć by się nie dało, auto przy
    teście łosia się przewracało, ale dorobił elektronikę, kontrole trakcji
    i inne dupiersznity które jakoś próbują nie pozwolić ci doprowadzić do
    przewrócenia auta.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2011-09-21 14:27:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-21 11:05, Grejon pisze:

    > Taa.. a IDDT daje nawigację ze wszystkimi mapami? :)

    No to mnie rozbroiliscie :) Nie wiedzialem, ze tu tylu weteranow jest :D

    --
    venioo
    GG:198909

  • 34. Data: 2011-09-21 15:34:07
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Tor i miejsce toru to samo, nawadniane przez spryskiwacze - dla mnie
    > przesłanie tego programu było jedno nie wolno nadmiernie ufać systemom
    > wspomagającym, bo nie są aż tak skuteczne jak to widzimy na reklamach

    A może po prostu nie mają co pokazywać, to wymyślają jakieś głupoty. Nie
    oglądałem tego programu więc opieram się tylko na tym co napisałeś. A z
    tego wynika, że ten test absolutnie nic nie wniósł. W ten sposób można
    udowodnić dowolną bzdurę.

    A.

  • 35. Data: 2011-09-21 17:30:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wyjmujesz cały reflektor i spokojnie sobie wymieniasz żarówkę :-) Dla
    > porządku napiszę, że w FF II przed i po liftingu.

    i to ma być argument obrony?!

    LOL

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 36. Data: 2011-09-21 17:39:02
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > niestety norma (vide Focus). Ewentualnie podręcznik "Jak zostać
    > ginekologiem w 24h" i ćwiczyć, ćwiczyć...

    Ale co ma do tego ABS, bo porownanie jest raczej z dupy wziete :)

    sz.

  • 37. Data: 2011-09-21 17:58:09
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
    > ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
    > żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
    > się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
    > zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
    > napisał, systemy wspomagające:
    > a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
    > b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie

    I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i
    to na suchej drodze.
    Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3
    flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem.
    Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej
    szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej
    stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas
    hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie
    bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac
    godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

    sz.

  • 38. Data: 2011-09-21 18:04:00
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 21/09/2011 12:05, MZ wrote:

> [...]
    > a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
    > b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie

    Ty zaś zapominasz, że jesteś na PMS. Tutaj z 60km/h hamuje się na 4
    metrach na śniegu na oponach zrobionych z ogrodowego węża, a wszelkie
    systemu jedynie przeszkadzają mistrzom kierownicy ratować podczas tego
    hamowania niemowlę z płonącego budynku.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 39. Data: 2011-09-21 18:14:32
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    Dodam jeszcze tylko, ze spora grupa kierowcow nie potrafi hamowac z ABSem
    dlatego wymyslono kolejny system to ulatwiajacy :)

    sz.

  • 40. Data: 2011-09-21 18:29:27
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "szufla"

> [...]
    > sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac godzine pozniej przy piwku,
    > a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

    To teraz ja zapytam - co ma do opisanej przez ciebie sytuacji ABS?