eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyABS,ESP,TC › Re: ABS,ESP,TC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "szufla" <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ABS,ESP,TC
    Date: Wed, 21 Sep 2011 17:58:09 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <j5d1gt$9uj$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j5b0b0$i7d$1@mx1.internetia.pl> <j5cgef$siv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 88-bem-13.acn.waw.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1316620637 10195 82.210.184.88 (21 Sep 2011 15:57:17 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Sep 2011 15:57:17 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: peidos
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400005
    [ ukryj nagłówki ]

    > Opinia nie do końca słuszna, gdyż zapominasz, że wszelkie testy ABS, ESP
    > itd są przeprowadzane bez tzw. elementu zaskoczenia, tzn. kierowca jest
    > skoncentrowany i wie co się będzie działo. I tu (nie)stety wychodzi
    > wyższość systemów wspomagania w sytuacjach naprawdę awaryjnych. Bo ESP,
    > ABS, TC itd zawsze "jest skoncentrowany" i zadziała. Kierowca natomiast
    > żeby np. skutecznie zahamować pulsacyjnie nie może spanikować, zagapić
    > się, musi dobrze ocenić i w pełni kontrolować sytuację itd. I tu czynnik
    > zaskoczenia jednak gra na niekorzyść człowieka. Dlatego, jak już ktoś
    > napisał, systemy wspomagające:
    > a) są przewidziane dla przeciętnego kierowcy, a nie Kubicy czy Szumachera
    > b) pełnią rolę wspomagającą w sytuacjach naprawdę awaryjnych i nie
    > zastąpią myślenia i techniki jazdy

    I to jest rzeczowy post, a wiem cos o tym bo bylem w tak trudnej sytuacji i
    to na suchej drodze.
    Po zbyt szybkim wyjsciu z lewego zakretu z dociazonym na maxa kufrze ( 3
    flaszki do nurkowania i inny sprzet), zlapalem pobocze prawym tylnym kolem.
    Odruchowo skontrowalem kierownica w lewo i polatalem sobie po calej
    szerokosci drogi widzac na przemian drzewa raz po jednej raz po drugiej
    stronie a byly to ulamki sekund. Dzieki ABS mialem pelna kontrole podczas
    hamowania i skonczylo sie na strachu, inaczej moglo byc bardzo nieciekawie
    bo co powinienem zrobic w tamtej sytuacji bez ABS zaczalem sie zastanawiac
    godzine pozniej przy piwku, a i tak nie wiem czy bym z tego wyszedl.

    sz.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: