    From: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ABS,ESP,TC
    Date: Tue, 20 Sep 2011 23:55:16 +0200

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4e7906a3$0$2497$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin Przemys?aw Czaja

    > No zbędny, bo porównywanie różnych aut żeby wyciągnąć wniosek na temat
    > ESP jest lekko bez sensu.

    Dla mnie miało sens...upadł kolejny mit na temat poczucia
    niesmiertelności w SUV - pomimo tych samych układów wspomagających
    zachowują się na drodze znacznie gorzej niż kompakty

    > Poza tym ESP nie został stworzony do jazdy po
    > torze, ESP sprawnie poprawia drobne błędy, które można popełnić w
    > normalnej jeździe, kiedy nie jest się specjalnie skupionym.

    Takie też było przesłanie tego programu - wszystkie te ABEESY sresy dają
    złudne poczucie bezpieczeństwa, ponieważ myślisz, że w razie czego
    wyprowadzą Cię z opresji, co jak się okazało jest bujdą na resorach

    > Nikt chyba w
    > wyścigach nie używa ESP. TC jest używane w sporcie, ale to zupełnie
    > inna
    > historia niż to w autach cywilnych, które jest zwykle ustawione bardzo
    > zachowawczo.

    Ano w sporcie nie ma, dlaczego miało by być skoro mało, że nic nie daje,
    to jeszcze podnosi cenę, wagę, komplikację itd, itp.