  • 221. Data: 2009-07-27 18:35:11
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <k...@4...net>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > Tzn w Ubuntu i pochodnych? Bo jak ostatnio miałem do czynienia z Fedorą i
    > SUSE to tam był normalny podział na roota i userów.

    Naj tam, nie chodziło mi o kolejne inkarnacje Linuksa.
    Z doświadczenia to OSX, Linux (co najmniej wspomniane Ubuntu)
    i Solaris dają konta-admina-jeszcze-nie-roota. W szczególności
    warto przyjrzeć się temu jak to jest w Solarisie. Niestety
    system ten nie nadaje się do normalnego użytkowania z innych
    względów.

    > Mi to mówisz? Przecież nie ja to wymyśliłem. W każdym razie za pomocą sudo
    > su ustawiasz hasło znane sobie i już można się logować na roota. Zostaje
    > tylko zmiana w ustawieniach GNOME żeby zezwolić rootowi na logowanie się do
    > GUI i ubuntu przestaje się różnić od innych linuksów pod tym względem.

    Nie zrozumiałeś, a ja sprawdziłem - nie ma żadnego hasła, tym bardziej
    losowego.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 222. Data: 2009-07-27 18:42:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 27 Jul 2009 18:35:11 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

> [...]
    > warto przyjrzeć się temu jak to jest w Solarisie. Niestety
    > system ten nie nadaje się do normalnego użytkowania z innych

    Usiłowałem obejrzeć Solarisa, ale nie chciał się uruchomić pod VirtualBoxem
    (tego samego producenta) i dałem sobie spokój.

    > Nie zrozumiałeś, a ja sprawdziłem - nie ma żadnego hasła, tym bardziej
    > losowego.

    Cóż, na pustym haśle nie chciał wpuścić, więc jakieśtam jednak było. Inna
    rzecz, że sprawdzałem to raczej dawno, ze 3-4 edycje temu. Może coś
    zmienili.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 223. Data: 2009-07-27 19:21:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-27 14:08:21 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > No jak ktoś nie ma nic innego niż konfigurować, konfigurować,
    > konfigurować...

    Czasem trzeba. Tak właśnie zerkąłem w Gugla - ilość poradników jak to
    nieszczęście wyłączyć jest powalająca. A przecież to takie wygodne...

    > Cena popularności.

    Nie, cena niechlujności.

    > Piszesz tak, jakby inne systemy dziur nie miały - i to jest dopiero bzdura.

    Mają. Najczęściej przez chwilę, bo zaraz są one łatane (jak choćby w OS
    X - co ktoś znajdzie jakąś, to najdalej po miesiącu-dwóch jest SU). I
    jest ich bez porównania mniej, niż w Windzie. Żaden inny system nie
    jest tak podatny na wirusy, jak Winda - to są fakty. A producent tego
    wspaniałego systemu kiepsko się przykłada do zapewnienia swoim klientom
    szybkiego i sprawnego łatania dziur.

    > Jaka sława? Kto by wiedział o tym poza paroma administratorami? Sława
    > wymaga publiczności.

    Cały net by o tym huczał.

    > Co kto lubi.

    Znalazłoby się wielu chętnych.

    > Krocie na zabezpieczaniu produktu o ułamowym udziale w stosunku do Windows?

    W zeszłym roku sprzedało się coś koło 10 milionów nowych Maków, niechby
    tylko 1/4 ich właścicieli kupiła antywira za powiedzmy 100 dolców.
    Taaaa, zupełnie nie ma się po co schylać, w końcu to tylko śmieszne
    ćwierć miliarda dolców....

    de Fresz

  • 224. Data: 2009-07-27 19:22:51
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <17tfd4ka7758s.1bijkrz2f3ovt$.dlg@40tude.net>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > Cóż, na pustym haśle nie chciał wpuścić, więc jakieśtam jednak było. Inna
    > rzecz, że sprawdzałem to raczej dawno, ze 3-4 edycje temu. Może coś
    > zmienili.

    To nie tak działa. Brak hasła to nie to samo co puste hasło.
    Na to konto po prostu nie można się logować.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 225. Data: 2009-07-27 19:56:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-27 14:28:13 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Rozejrzyj się. Hint: natura dała ci dziesięć palców u rąk.

    Rozejrzałem się i dalej nie widzę, co miałeś na myśli. A BTW natura
    dała mi też 10 palców u stóp - jakie płyną z tego wnioski?

    > Niech ci będzie. Apple mogło zerżnąć od Xeroxa, Microsoft nie, bo Apple
    > było pierwsze. A Kali się śmieje do rozpuku...

    Dalej nie chwytasz jaka była skala inspiracji Apple-Xerox i MS-Apple.
    Laboratyjny koncept vs. produkt odnoszący rynkowy sukces. Trudno.

    > A Henry Ford po raz pierwszy wypuścił silnikowy pojazd kołowy o charakterze
    > masowym.

    No i? Przed Fordem było wiele innych sprzedawanych samochodów, a przed
    Apple? Ile było w sprzedaży komputerów z GUI? Jak chcesz się trzymać
    porównań motoryzacyjnych, to raczej Daimler-Maybach byłby bardziej na
    miejscu.

    > No paczpan, dokładnie jak Ford zrobił z samochodami. Ciekawe, że Ford
    > jednak nie próbował opatentować koła.

    Aby na pewno linia montażowa nie była opatentowana? Dla ułatwienia -
    nawet nie przez Forda. Więc ten nie tylko nie miał czego patentować,
    ale jeszcze musiał za to płacić.

    de Fresz

  • 226. Data: 2009-07-27 21:27:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia 27 Jul 2009 19:22:51 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <17tfd4ka7758s.1bijkrz2f3ovt$.dlg@40tude.net>,
    > Andrzej Libiszewski nabazgrał:

    > To nie tak działa. Brak hasła to nie to samo co puste hasło.
    > Na to konto po prostu nie można się logować.

    sudo passwd root i po ustaleniu hasła już można.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 227. Data: 2009-07-27 21:33:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 21:56:57 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Rozejrzałem się i dalej nie widzę, co miałeś na myśli. A BTW natura
    > dała mi też 10 palców u stóp - jakie płyną z tego wnioski?

    Że obsługiwanie świata więcej niż jednym palcem ni jest niczym odkrywczym.

    > Dalej nie chwytasz jaka była skala inspiracji Apple-Xerox i MS-Apple.
    > Laboratyjny koncept vs. produkt odnoszący rynkowy sukces. Trudno.

    Ale co ma skala użycia do innowacyjności?

> [...]
    > Ile było w sprzedaży komputerów z GUI? Jak chcesz się trzymać
    > porównań motoryzacyjnych, to raczej Daimler-Maybach byłby bardziej na

    Jak chcesz porównywać produkt masowy to jednak Ford.

    > Aby na pewno linia montażowa nie była opatentowana? Dla ułatwienia -
    > nawet nie przez Forda. Więc ten nie tylko nie miał czego patentować,
    > ale jeszcze musiał za to płacić.

    URL?

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 228. Data: 2009-07-27 22:51:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 21:21:40 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Czasem trzeba. Tak właśnie zerkąłem w Gugla - ilość poradników jak to
    > nieszczęście wyłączyć jest powalająca. A przecież to takie wygodne...

    Poradników budowy bomb też jest trochę.

    > Nie, cena niechlujności.

    Popularności i dopasowywania się do przyzwyczajeń.

    > Mają. Najczęściej przez chwilę, bo zaraz są one łatane (jak choćby w OS
    > X - co ktoś znajdzie jakąś, to najdalej po miesiącu-dwóch jest SU). I
    > jest ich bez porównania mniej, niż w Windzie.

    Mniej? Niedawno w tych porównaniach właśnie OSX wypadał blado.

    > Żaden inny system nie
    > jest tak podatny na wirusy, jak Winda - to są fakty.

    Jak każdy wszelkie zabezpieczenia dla wygody wyłącza to jest podatny.

    > A producent tego
    > wspaniałego systemu kiepsko się przykłada do zapewnienia swoim klientom
    > szybkiego i sprawnego łatania dziur.

    Patrz wyżej odnośnie dziur w OSX.

    > Cały net by o tym huczał.

    Możliwe.

    > Znalazłoby się wielu chętnych.

    A to już nie mój problem.

> [...]
    > tylko 1/4 ich właścicieli kupiła antywira za powiedzmy 100 dolców.
    > Taaaa, zupełnie nie ma się po co schylać, w końcu to tylko śmieszne

    10 milionów maków to drobiazg jak porównasz z PC.

  • 229. Data: 2009-07-28 08:36:08
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > A muszą mieć serwer DHCP? To jakiś obowiązek?

    Nie obowiązek tylko wygoda, ale mając MacOS to nie takie pierdoły w glowie
    się ma ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 230. Data: 2009-07-28 09:07:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > sudo passwd root i po ustaleniu hasła już można.

    Ciiii! To był sekret!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj