    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: A może jednak kompakt?
    Date: Wed, 17 Oct 2012 20:34:01 +0200

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ale to o gatunku "dokumentalnym", bo druga alternatywa to "umiec ustawic
    > sobie w studiu" :-)

    Słuszna uwaga :-) W studio można by zamienić być tam na mieć odpowiedni
    model :-)

    > Tylko wiesz - czasem jestem i widze Piekny Widok.
    > Wyciagam aparat, foce ... i na zdjeciu juz nie ma tego efektu.
    > Gdzies sie zgubil. I nawet nie bardzo wiem dlaczego.
    > Np byly piekne kolory, a tu wszystko wyblakle.

    To jest właśnie "umieć zrobić". Umieć zrobić to nie wykadrować i nacisnąć
    spust, ale umieć oddać to co się chce obojętne czy to będą emocje, nastrój,
    kolory czy światło. Istotne jest to by na odbitce było to coś co chcieliśmy
    uchwycić.

    > I nie bardzo wiem jak mialbym umiec to zrobic lepiej.
    > Stoje gdzie stoje, dobrac moge w zasadzie przyslone i odleglosc. Slonca
    > nie ustawie, reflektora nie ustawie, bo nie mam.
    > Mam podkrecic nasycenie na stale, bo zdjecia wtedy lepsze ?

    Ale co chcesz oddać - kolory? Jeśli tak to kręcisz suwaczkami tak by na
    odbitce mieć to co widziałeś. Owszem w RAW jest łatwiej niż w JPEG, ale
    nawet w przypadku JPEG się da. Jak masz suwaczki w aparacie to możesz kręcić
    w aparacie, jak nie to w sofcie. W czasach analogowych było gorzej trzeba
    było zwinąć film i założyć inny :-)

    > Zrzucic do RAW ? dobrac krzywa do histogramu ? filtr nalozyc odpowiedni ?
    > Ale to juz jest kwestia "miec czym" :-)

    Filtr też możesz nałożyć w sofcie (za wyjątkiem polara).

    Pozdrawiam
    Ergie