eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA jednak złomów jest mniejRe: A jednak złomów jest mniej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Tue, 01 Feb 2011 01:23:06 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A jednak złomów jest mniej
    References: <4d4549ff$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d454b94$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d454d33$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d4559ff$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d455d18$0$2506$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d4562ca$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d45e8c0$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d45e973$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d45f450$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d467a96$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d472818$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d4734db$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d4734db$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 59
    Message-ID: <4d475269$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.112.205
    X-Trace: 1296519786 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2439 83.23.112.205:27048
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347022
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-01-31 23:17, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    >> Pamiętam że o oszukiwaniu państwa które daje się oszukać, miałeś
    >> zdanie odmienne w przypadku prywatnego użycia samochodu należącego do
    >> firmy ;)
    >
    > Nie sądzę.
    > Nie pisałem nic o oszukiwaniu państwa, co najwyżej o zapobieganiu
    > okradania gnębionego bezprawnie przedsiębiorcy. ;-)

    No to się zapytaj kogoś kto żyje ze sprowadzania i rozbierania aut na
    części, czy uważa się za oszusta, czy za gnębionego przedsiębiorcę.
    Bo to że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia to wiadomo nie od dziś :)

    >>> A to swoją drogą, przecież wyraźnie to przyznałem w chyba drugim poście.
    >>> Co nie znaczy, że muszę popierać działania oszustów, bo ktoś dzięki temu
    >>> może zaoszczędzić 100 zł.
    >>
    >> Ale sam czerpiesz z tego korzyści.
    >> I to znacznie większe niż 100zł.
    >
    > Z czego niby?
    > Nigdy nie kupiłem na lewo żadnego samochodu i nie zostawiłem go w lesie,

    Ale jednak korzystasz.

    Bo dzięki temu masz stawkę polisy OC kalkulowaną wobec realnych cen
    napraw, które zakładają że używany samochód naprawia się za pomocą
    tanich i dostępnych używanych elementów blacharskich. I ta polisa jest
    względnie tania.

    Jeżeli okaże się że do samochodów używanych części nie ma, bo system się
    uszczelnił i wycofywane z ruchu pojazdy trafiają pod prasę i do huty, to
    ceny OC będą musiałby być kalkulowane z założeniem użycia części
    dostępnych, czyli nowych, z ASO.
    W dodatku cen które będą jeszcze wyższe niż obecnie, bo odpadnie
    konkurencja handlująca "złomem" na rynku wtórnym.

    I chociażbyś nigdy w życiu nie kupił z rynku wtórnego nawet zderzaka, to
    mimo wszystko dzięki temu że zderzak taki jest dostępny, sporo pieniędzy
    zostaje w kieszeni z racji dużo tańszych ubezpieczeń.

    A stawki będą zapewne kilkukrotnie wyższe niż obecnie.

    Wyklikałem sobie cenę podstawowego ubezpieczenia w USA (na oko gorsze
    niż nasze OC) i za to za co u nas płacę 350zł, tam mi wyszło ponad 1000$
    (fakt że u nas oferta wyszukana najtańsza, a tam wziąłem pierwszą
    lepszą, ale też ze zniżkami).
    Jesteś gotów tyle za to płacić?

    Bo tam właśnie system pewnie jest szczelny i dzięki temu auto które ma
    zbitą lampę, zderzak i coś wgniecione ma duża szansę na status "salvage"
    czyli niemożliwy do naprawy z powodów ekonomicznych i trafić albo pod
    prasę, albo do Polski jako złom.
    No tyle że od tego ryzyka trzeba się ubezpieczyć, co będzie odpowiednio
    drogie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: