    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 29 Oct 2015 14:34:54 -0700 (PDT)
    <n0qa0i$7d9$1@node2.news.atman.pl> <n0qcao$9p5$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <n0r2hs$vvb$2@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <n0r9f2$8mh$1@node1.news.atman.pl>
    <jk79pbsao4q1.23639kiq4tnw$.dlg@40tude.net>
    <n0rc66$bib$1@node1.news.atman.pl>
    <1ho11vicvq2cg.1fnfjdy0uxoek$.dlg@40tude.net>
    <n0rhke$g7k$1@node2.news.atman.pl>
    <8jq7et9gpayq$.17iy50a1w8o5g$.dlg@40tude.net>
    <n0rmnl$ml9$1@node1.news.atman.pl>
    <oqf3cx1hx3bw.1ilhtqyd9v8dp$.dlg@40tude.net>
    <n0sh9f$ggp$1@node1.news.atman.pl>
    <5631ccd1$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0sl90$kc9$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <n0t45f$vth$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <n0td0g$dhl$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <n0tvc3$r8a$2@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nigdy nie twierdziłem jakoby na przejściu pieszy nie miał pierwszeństwa. On je ma pod
    warunkiem ze zachowa ostrożność. Czyli wtedy kiedy nie wejdzie na przejście jak
    jedzie samochód. Zabrania mu się wchodzenia na trafił.e bezpośrednio przed jadący
    samochód nawet na przejściach dla pieszych. Gdyby piesi stosowali się do tego zakazu
    to wypadków na przejściach by nie było. To ze się nie stosują to wina policji.
    Pamiętam czasy w których milicjanci pilnowali pieszych. Gwizdki mieli i z zasadzki
    brali pieszych. Wtedy było jeszcze tak, przynajmniej w przepisach, ze piesi mogli
    przejść jak się ich zebrało kilku. Wracając do projektu. Był bardziej restrykcyjny
    niż obecne prawo. To co jest nakazuje zachowanie ostrożności. Nowe określało
    procedurę czyli zatrzymać się i dokonać oceny. I to był ukłon w kierunku kierowcow. W
    czasach wszechobecnego monitoringu i powszechnie stosowanych indywidualnych
    rejestratorów łatwo można by się wybronic z zarzutu potrącenia pieszego jeśli by bylo
    zarejestrowane ze nie zastosował się do urzędowej procedury. Nascie lat temu zginęła
    sąsiadka, zginęła to źle określenie. Dwa pasy ruchu, skrzyżowanie, noc. Sygnalizacja
    wyłączona. Dostawczak się zatrzymał ale za dostarczaniem jechal osobowy, wjechal na
    drugi pas i ja trafił Zawieźli ja na pogotowie bo jakoś dobrze się trzymała. Po kilku
    godzinach umarła na pogotowiu w poczekalni bo nikt jej nie zbadal.