-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs
!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: A jednak piesi ...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
<56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<n03bu4$ce9$1@node1.news.atman.pl>
Date: Mon, 19 Oct 2015 22:55:55 +0200
Message-ID: <ezmau6ug8gto$.qe8517n7shul$.dlg@40tude.net>
Lines: 97
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
X-Trace: 1445288139 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 672 82.143.187.50:60228
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5076
X-Received-Body-CRC: 650672660
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570652
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 19 Oct 2015 20:14:31 +0200, Shrek napisał(a):
> On 19.10.2015 18:29, J.F. wrote:
>> Natomiast gdy swiatel w okolicy jest wiecej i ruch wiekszy, to sie
>> sterowanie moze komplikowac - a wtedy cena rosnie.
>
> A w sumie co za różnica - sterownik ten sam zapewne. Program jedynie inny.
Sterownik moze byc znacznie prostszy, no dobra, moze nie az tak
bardzo, i nawet najprostszy bedzie swoje kosztowal.
Ale jak przyjdzie sie laczyc z sasiednimi skrzyzowaniami, monitorowac
fale pojazdow, dlugosc korkow - to koszta rosna.
>>> Bo piesi w mieście nie są żadnymi intruzami, żeby mieli przemykać po
>>> nim chyłkiem lub w kanałach:P
>> Masz na mysli przejscia podziemne, ktorych rzekomo piesi nie lubia ? :-)
> Tak;)
>
>> Pieszo to sie chodzi po osiedlu.
> "to nie wieś, żeby łazić na piechotę"?
>
>> Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
>> szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)
> No i?
No i przechodzi przez jedna ruchliwa ulice, bo wiecej to przejezdza
tramwajem :-)
>> Jeszcze jeden eksperyment mozesz zrobic - dojdz do kraweznika, wlacz
>> stoper.
>> Zmierz ile czasu zajmie ci przepuszczenie samochodu ktory sie akurat
>> zbliza.
>> Uruchom stoper ponownie i zobacz ile przejdziesz przez ten czas.
>
> Ale co ten eksperyment ma wnieść. Przed następny nadjeżdający mogę wejść
> czy też mam poczekać?
Eksperyment ma pokazac ile traci pieszy przepuszczajac jedno auto.
Mniej niz szerokosc ulicy :-)
>> Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca jest
>> zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
>> wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
>> Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z chodnika.
>
> Dodajmy, ze to kraje azjatyckie z punktu widzenia europy:P
Nie, centralne.
>>> Przykre jest to, że autofaszystów (przynajmniej w wersji ekstermalnej)
>>> jest mniejszość i przez nich potem "cierpią" normalni ludzie w wyniku
>>> "akcji" policji i polityków. Kultura na drogach jest z roku na rok
>>> coraz lepsza, ale jak widać nie dociera do jednostek, dla których
>>> liczy się argument siły.
>>
>> Hm, ustaw sie na krawezniku przy przejsciu jak nadjezdza fala
>> samochodow, i policz ile jest jednych, a ile drugich.
>
> Coraz więcej tych co się zatrzymują. Zwłaszcza jak nie zatrzymuję się
> przed krawężnikiem, tylko po prostu przechodzę (oczywiście nie włażąc
> nikomu prosto pod koła, bo to żadna chluba zostać kaleką z
> pierwszeństwem).
A jeszcze mniejsza jak sie okaze, ze zadnego pierwszenstwa sie nie
mialo :-)
> Problemem zarówno dla pieszych jak i kierowców są
> jezdnie po dwa i więcej pasów w jedną stronę. Bo jeden z drugim nie
> rozumieją, że nie wyprzedza się pojazdów zatrzymujących się przed pasami.
Ale tam akurat wielu sie zatrzymuje i ustepuje pieszemu.
Tylko dla wlasnego zdrowia trzeba zobaczyc przed wejsciem na kolejny
pas czy zauwazyli.
>>> Według nich pierwszeństwo zależy od masy, więc niestety należy czekać
>>> aż spotkają dresa, który stwierdzi, że jednak dobry bejzbol wyrównuje
>>> szansę:(
>>
>> A kto daje pierwszenstwo tramwajom i pociagom, i czemu ? :-)
>
> Naprawdę - po to stworzono prawo, żeby nie polegało to na tym, że rację
> ma ten kto ma większą pałę.
Tu nie chodzi o wieksza pale, tu o sens chodzi.
> Więc nie jest to żaden argument. Argument
> jakoby fizyka zabraniała zatrzymania się samochodowi też jest słaby, bo
> jak ma odwrócony trójkąt, to jakoś większość nie ma problemów z
> zatrzymaniem się;)
A teraz policz ile przejezdzasz skrzyzowan podporzadkowanych, a ile
przejsc.
Ja tu dwa przyklady niedawno dawalem - pieszy na przejsciu
pierwszenstwo ma, tylko przejscia nie ma ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.15 23:12 HubertO
- 19.10.15 23:28 HubertO
- 19.10.15 23:31 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 23:43 HubertO
- 19.10.15 23:53 J.F.
- 20.10.15 00:04 HubertO
- 20.10.15 04:06 HubertO
- 20.10.15 06:58 Shrek
- 20.10.15 07:31 HubertO
- 20.10.15 12:31 Zenek Kapelinder
- 20.10.15 15:45 HubertO
- 20.10.15 17:44 J.F.
- 20.10.15 17:58 re
- 20.10.15 18:14 Zenek Kapelinder
- 20.10.15 18:49 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=