    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    Date: Mon, 19 Oct 2015 20:14:31 +0200
    <n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
    <56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>

    On 19.10.2015 18:29, J.F. wrote:

    > Natomiast gdy swiatel w okolicy jest wiecej i ruch wiekszy, to sie
    > sterowanie moze komplikowac - a wtedy cena rosnie.

    A w sumie co za różnica - sterownik ten sam zapewne. Program jedynie inny.

    > Masz na mysli przejscia podziemne, ktorych rzekomo piesi nie lubia ? :-)

    Tak;)

    > Pieszo to sie chodzi po osiedlu.

    "to nie wieś, żeby łazić na piechotę"?

    > Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
    > szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)

    No i?

    > Jeszcze jeden eksperyment mozesz zrobic - dojdz do kraweznika, wlacz
    > stoper.
    > Zmierz ile czasu zajmie ci przepuszczenie samochodu ktory sie akurat
    > zbliza.
    > Uruchom stoper ponownie i zobacz ile przejdziesz przez ten czas.

    Ale co ten eksperyment ma wnieść. Przed następny nadjeżdający mogę wejść
    czy też mam poczekać?

    > Ale my sa w Unii, to czemu tamta unia nam narzuca swoje rozwiazania, a
    > nie odwrotnie, skoro nasze sa lepsze ? :-)

    Może dlatego, ze weszliśmy do unii europejskiej a nie azjatyckiej:)

    > Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca jest
    > zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
    > wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
    > Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z chodnika.

    Dodajmy, ze to kraje azjatyckie z punktu widzenia europy:P

    > Hm, ustaw sie na krawezniku przy przejsciu jak nadjezdza fala
    > samochodow, i policz ile jest jednych, a ile drugich.

    Coraz więcej tych co się zatrzymują. Zwłaszcza jak nie zatrzymuję się
    przed krawężnikiem, tylko po prostu przechodzę (oczywiście nie włażąc
    nikomu prosto pod koła, bo to żadna chluba zostać kaleką z
    pierwszeństwem). Problemem zarówno dla pieszych jak i kierowców są
    jezdnie po dwa i więcej pasów w jedną stronę. Bo jeden z drugim nie
    rozumieją, że nie wyprzedza się pojazdów zatrzymujących się przed pasami.

    > A kto daje pierwszenstwo tramwajom i pociagom, i czemu ? :-)

    Pociągom to akurat rzeczywiście z masy wynika. Z tramwajami to raczej
    historycznie i z powodu uprzywilejowania transportu masowego raczej.
    Natomiast tirom i autobusom już pierwszeństwa ze względu na masę się nie
    przyznaje. SUVom też nie ku desperacji niektórych kierowców, uważających
    że zaburza to ich naturalne prawa;)

    Naprawdę - po to stworzono prawo, żeby nie polegało to na tym, że rację
    ma ten kto ma większą pałę. Więc nie jest to żaden argument. Argument
    jakoby fizyka zabraniała zatrzymania się samochodowi też jest słaby, bo
    jak ma odwrócony trójkąt, to jakoś większość nie ma problemów z
    zatrzymaniem się;)

    Shrek.

    Shrek.