  • Data: 2015-10-19 21:28:14
    Temat: Re: A jednak piesi ...
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Shrek"

    > A kto daje pierwszenstwo tramwajom i pociagom, i czemu ? :-)

    Pociągom to akurat rzeczywiście z masy wynika.
    ---
    Raczej z długości. Nie da się przejechać pociągiem przejazdu bez wstrzymania
    ruchu lekkich i krótkich pojazdów.

    Z tramwajami to raczej
    historycznie
    ---
    Raczej z powodu mniejszej manewrowalności. Jadą po torach a nie tam, gdzie
    chcą. Jest pętla albo przejazd jezdnią na ukos to jakoś muszą przejechać.

    i z powodu uprzywilejowania transportu masowego raczej.
    ---
    Tramwaje miały pierwszeństwo dawno temu jak jeszcze korków w miastach nie
    było.

    Natomiast tirom i autobusom już pierwszeństwa ze względu na masę się nie
    przyznaje.
    ---
    Ja bym powiedział, że ze względu na masę mierzoną rozmiarami daje się.

    Argument
    jakoby fizyka zabraniała zatrzymania się samochodowi też jest słaby, bo
    jak ma odwrócony trójkąt, to jakoś większość nie ma problemów z
    zatrzymaniem się;)
    ---
    Pociąg też zatrzymuje się na czerwonym.