eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer0
    3.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
    <6255559478$20151009150658@squadack.com>
    <1...@g...com>
    <a...@g...com>
    <c...@g...com>
    <2...@g...com>
    <56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: A jednak piesi ...
    Date: Mon, 19 Oct 2015 18:29:46 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 88
    Message-ID: <56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.10.24.254
    X-Trace: 1445272187 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 660 83.10.24.254:59095
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5085
    X-Received-Body-CRC: 3648021758
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570632
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n034ho$8cv$...@n...news.atman.pl...
    On 19.10.2015 10:04, Liwiusz wrote:
    >>> Piesi nie potrzebują przywilejów na jezdni. Piesi potrzebują
    >>> bezpiecznie
    >>> przejść przez jezdnię bez nadmiernego oczekiwania.
    >>> Dobrym rozwiązaniem problemu jest sygnalizacja świetlna
    >>> uruchamiana
    >>> przez pieszego w miejscach gdzie jest bardzo duży ruch samochodów
    >>> i faktycznie pieszy może mieć problem, aby bezpiecznie przejść.

    >> Cena może nie jest powalająca, ale sposób zamawiania już jest. Coś
    >> w
    >> stylu jak szafka do szpitala:
    >> 1) szafka - 200zł
    >> 2) szafka z atestami do wykorzystania w szpitalu - 3000zł.

    >Tanio...
    >I nie pieszy nie potrzebuje idiotycznego przycisku, który daje mu
    >zielone światło w _następnej_ fazie, w czasie pozwalającym na
    >dojeście do wysepki i w efekcie przechodzenia skrzyżowania na 3 lub 4
    >fazy z podziwianiem czerwonego palącego się zarówno dla nich jak i
    >samochodów.

    A to jest osobna sprawa, ze nie wiedziec czemu zaprogramowane te
    przyciski sa tak jak sa - czyli zazwyczaj idiotycznie.

    Jesli nie ma innych swiatel, to pieszy powinnien w miare szybko dostac
    zielone, a kolejne wlaczenie zielonego mozliwe dopiero po pewnym
    czasie.

    Natomiast gdy swiatel w okolicy jest wiecej i ruch wiekszy, to sie
    sterowanie moze komplikowac - a wtedy cena rosnie.

    >Bo piesi w mieście nie są żadnymi intruzami, żeby mieli przemykać po
    >nim chyłkiem lub w kanałach:P

    Masz na mysli przejscia podziemne, ktorych rzekomo piesi nie lubia ?
    :-)

    Pieszo to sie chodzi po osiedlu. Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
    szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)

    Jeszcze jeden eksperyment mozesz zrobic - dojdz do kraweznika, wlacz
    stoper.
    Zmierz ile czasu zajmie ci przepuszczenie samochodu ktory sie akurat
    zbliza.
    Uruchom stoper ponownie i zobacz ile przejdziesz przez ten czas.

    Oczywiscie bywaja miejsca, gdzie samochody jada jeden za drugim i luki
    nie ma.
    Tam oczywiscie swiatla sa na miejscu ... bo chyba nie chcesz zeby
    dziesiatki mieszkancow zatrzymywaly sie z powodu jednego pieszego :-)

    >A autofaszystów trzeba jak widać wychowywać jednak batem i środkami
    >przymusu, co w końcu nastąpi czy tego chcą czy nie, bo nie może być
    >tak że w jednej unii mamy po jednej stronie rzeki Europę a po drugiej
    >Azję.

    Ale my sa w Unii, to czemu tamta unia nam narzuca swoje rozwiazania, a
    nie odwrotnie, skoro nasze sa lepsze ? :-)

    Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca jest
    zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
    wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
    Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z chodnika.

    Co prawda w niemieckim kodeksie jakos nie potrafilem tego wyczytac, a
    ponoc tak tam jest.

    >Przykre jest to, że autofaszystów (przynajmniej w wersji
    >ekstermalnej) jest mniejszość i przez nich potem "cierpią" normalni
    >ludzie w wyniku "akcji" policji i polityków. Kultura na drogach jest
    >z roku na rok coraz lepsza, ale jak widać nie dociera do jednostek,
    >dla których liczy się argument siły.

    Hm, ustaw sie na krawezniku przy przejsciu jak nadjezdza fala
    samochodow, i policz ile jest jednych, a ile drugich.
    No i ile pieszych czeka razem z toba :-)

    >Według nich pierwszeństwo zależy od masy, więc niestety należy czekać
    >aż spotkają dresa, który stwierdzi, że jednak dobry bejzbol wyrównuje
    >szansę:(

    A kto daje pierwszenstwo tramwajom i pociagom, i czemu ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: