-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!ecngs!testfeeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer0
3.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <mv86ht$1kj$2@node2.news.atman.pl> <mv88d1$u9m$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<mv8c0i$2us$1@node1.news.atman.pl>
<6255559478$20151009150658@squadack.com>
<1...@g...com>
<a...@g...com>
<c...@g...com>
<2...@g...com>
<56248c0a$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
<n0286r$4vk$2@node2.news.atman.pl> <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <n034ho$8cv$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: A jednak piesi ...
Date: Mon, 19 Oct 2015 18:29:46 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 88
Message-ID: <56251a7b$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.10.24.254
X-Trace: 1445272187 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 660 83.10.24.254:59095
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5085
X-Received-Body-CRC: 3648021758
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570632
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n034ho$8cv$...@n...news.atman.pl...
On 19.10.2015 10:04, Liwiusz wrote:
>>> Piesi nie potrzebują przywilejów na jezdni. Piesi potrzebują
>>> bezpiecznie
>>> przejść przez jezdnię bez nadmiernego oczekiwania.
>>> Dobrym rozwiązaniem problemu jest sygnalizacja świetlna
>>> uruchamiana
>>> przez pieszego w miejscach gdzie jest bardzo duży ruch samochodów
>>> i faktycznie pieszy może mieć problem, aby bezpiecznie przejść.
>> Cena może nie jest powalająca, ale sposób zamawiania już jest. Coś
>> w
>> stylu jak szafka do szpitala:
>> 1) szafka - 200zł
>> 2) szafka z atestami do wykorzystania w szpitalu - 3000zł.
>Tanio...
>I nie pieszy nie potrzebuje idiotycznego przycisku, który daje mu
>zielone światło w _następnej_ fazie, w czasie pozwalającym na
>dojeście do wysepki i w efekcie przechodzenia skrzyżowania na 3 lub 4
>fazy z podziwianiem czerwonego palącego się zarówno dla nich jak i
>samochodów.
A to jest osobna sprawa, ze nie wiedziec czemu zaprogramowane te
przyciski sa tak jak sa - czyli zazwyczaj idiotycznie.
Jesli nie ma innych swiatel, to pieszy powinnien w miare szybko dostac
zielone, a kolejne wlaczenie zielonego mozliwe dopiero po pewnym
czasie.
Natomiast gdy swiatel w okolicy jest wiecej i ruch wiekszy, to sie
sterowanie moze komplikowac - a wtedy cena rosnie.
>Bo piesi w mieście nie są żadnymi intruzami, żeby mieli przemykać po
>nim chyłkiem lub w kanałach:P
Masz na mysli przejscia podziemne, ktorych rzekomo piesi nie lubia ?
:-)
Pieszo to sie chodzi po osiedlu. Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)
Jeszcze jeden eksperyment mozesz zrobic - dojdz do kraweznika, wlacz
stoper.
Zmierz ile czasu zajmie ci przepuszczenie samochodu ktory sie akurat
zbliza.
Uruchom stoper ponownie i zobacz ile przejdziesz przez ten czas.
Oczywiscie bywaja miejsca, gdzie samochody jada jeden za drugim i luki
nie ma.
Tam oczywiscie swiatla sa na miejscu ... bo chyba nie chcesz zeby
dziesiatki mieszkancow zatrzymywaly sie z powodu jednego pieszego :-)
>A autofaszystów trzeba jak widać wychowywać jednak batem i środkami
>przymusu, co w końcu nastąpi czy tego chcą czy nie, bo nie może być
>tak że w jednej unii mamy po jednej stronie rzeki Europę a po drugiej
>Azję.
Ale my sa w Unii, to czemu tamta unia nam narzuca swoje rozwiazania, a
nie odwrotnie, skoro nasze sa lepsze ? :-)
Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca jest
zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z chodnika.
Co prawda w niemieckim kodeksie jakos nie potrafilem tego wyczytac, a
ponoc tak tam jest.
>Przykre jest to, że autofaszystów (przynajmniej w wersji
>ekstermalnej) jest mniejszość i przez nich potem "cierpią" normalni
>ludzie w wyniku "akcji" policji i polityków. Kultura na drogach jest
>z roku na rok coraz lepsza, ale jak widać nie dociera do jednostek,
>dla których liczy się argument siły.
Hm, ustaw sie na krawezniku przy przejsciu jak nadjezdza fala
samochodow, i policz ile jest jednych, a ile drugich.
No i ile pieszych czeka razem z toba :-)
>Według nich pierwszeństwo zależy od masy, więc niestety należy czekać
>aż spotkają dresa, który stwierdzi, że jednak dobry bejzbol wyrównuje
>szansę:(
A kto daje pierwszenstwo tramwajom i pociagom, i czemu ? :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.15 19:17 Czesław Wiśniak
- 19.10.15 19:37 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 20:14 Shrek
- 19.10.15 20:16 Shrek
- 19.10.15 21:28 re
- 19.10.15 22:32 HubertO
- 19.10.15 22:49 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 22:49 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 22:55 J.F.
- 19.10.15 23:12 HubertO
- 19.10.15 23:28 HubertO
- 19.10.15 23:31 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 23:43 HubertO
- 19.10.15 23:53 J.F.
- 20.10.15 00:04 HubertO
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=