-
Data: 2015-10-19 18:29:46
Temat: Re: A jednak piesi ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n034ho$8cv$...@n...news.atman.pl...
On 19.10.2015 10:04, Liwiusz wrote:
>>> Piesi nie potrzebują przywilejów na jezdni. Piesi potrzebują
>>> bezpiecznie
>>> przejść przez jezdnię bez nadmiernego oczekiwania.
>>> Dobrym rozwiązaniem problemu jest sygnalizacja świetlna
>>> uruchamiana
>>> przez pieszego w miejscach gdzie jest bardzo duży ruch samochodów
>>> i faktycznie pieszy może mieć problem, aby bezpiecznie przejść.
>> Cena może nie jest powalająca, ale sposób zamawiania już jest. Coś
>> w
>> stylu jak szafka do szpitala:
>> 1) szafka - 200zł
>> 2) szafka z atestami do wykorzystania w szpitalu - 3000zł.
>Tanio...
>I nie pieszy nie potrzebuje idiotycznego przycisku, który daje mu
>zielone światło w _następnej_ fazie, w czasie pozwalającym na
>dojeście do wysepki i w efekcie przechodzenia skrzyżowania na 3 lub 4
>fazy z podziwianiem czerwonego palącego się zarówno dla nich jak i
>samochodów.
A to jest osobna sprawa, ze nie wiedziec czemu zaprogramowane te
przyciski sa tak jak sa - czyli zazwyczaj idiotycznie.
Jesli nie ma innych swiatel, to pieszy powinnien w miare szybko dostac
zielone, a kolejne wlaczenie zielonego mozliwe dopiero po pewnym
czasie.
Natomiast gdy swiatel w okolicy jest wiecej i ruch wiekszy, to sie
sterowanie moze komplikowac - a wtedy cena rosnie.
>Bo piesi w mieście nie są żadnymi intruzami, żeby mieli przemykać po
>nim chyłkiem lub w kanałach:P
Masz na mysli przejscia podziemne, ktorych rzekomo piesi nie lubia ?
:-)
Pieszo to sie chodzi po osiedlu. Na wieksza odleglosc, to nawet pieszy
szuka transportu, z nielicznymi wyjatkami :-)
Jeszcze jeden eksperyment mozesz zrobic - dojdz do kraweznika, wlacz
stoper.
Zmierz ile czasu zajmie ci przepuszczenie samochodu ktory sie akurat
zbliza.
Uruchom stoper ponownie i zobacz ile przejdziesz przez ten czas.
Oczywiscie bywaja miejsca, gdzie samochody jada jeden za drugim i luki
nie ma.
Tam oczywiscie swiatla sa na miejscu ... bo chyba nie chcesz zeby
dziesiatki mieszkancow zatrzymywaly sie z powodu jednego pieszego :-)
>A autofaszystów trzeba jak widać wychowywać jednak batem i środkami
>przymusu, co w końcu nastąpi czy tego chcą czy nie, bo nie może być
>tak że w jednej unii mamy po jednej stronie rzeki Europę a po drugiej
>Azję.
Ale my sa w Unii, to czemu tamta unia nam narzuca swoje rozwiazania, a
nie odwrotnie, skoro nasze sa lepsze ? :-)
Poza tym widziales ta tabelke - jest pare krajow, gdzie kierowca jest
zobowiazany przepuscic pieszego, ale dopiero jak ten pieszy daje
wyraznie do zrozumienia, ze chce przejsc.
Czyli czeka na krawezniku, a nie tak, ze wchodzi prosto z chodnika.
Co prawda w niemieckim kodeksie jakos nie potrafilem tego wyczytac, a
ponoc tak tam jest.
>Przykre jest to, że autofaszystów (przynajmniej w wersji
>ekstermalnej) jest mniejszość i przez nich potem "cierpią" normalni
>ludzie w wyniku "akcji" policji i polityków. Kultura na drogach jest
>z roku na rok coraz lepsza, ale jak widać nie dociera do jednostek,
>dla których liczy się argument siły.
Hm, ustaw sie na krawezniku przy przejsciu jak nadjezdza fala
samochodow, i policz ile jest jednych, a ile drugich.
No i ile pieszych czeka razem z toba :-)
>Według nich pierwszeństwo zależy od masy, więc niestety należy czekać
>aż spotkają dresa, który stwierdzi, że jednak dobry bejzbol wyrównuje
>szansę:(
A kto daje pierwszenstwo tramwajom i pociagom, i czemu ? :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.10.15 19:17 Czesław Wiśniak
- 19.10.15 19:37 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 20:14 Shrek
- 19.10.15 20:16 Shrek
- 19.10.15 21:28 re
- 19.10.15 22:32 HubertO
- 19.10.15 22:49 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 22:49 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 22:55 J.F.
- 19.10.15 23:12 HubertO
- 19.10.15 23:28 HubertO
- 19.10.15 23:31 Zenek Kapelinder
- 19.10.15 23:43 HubertO
- 19.10.15 23:53 J.F.
- 20.10.15 00:04 HubertO
Najnowsze wątki z tej grupy
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-08 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-11-08 zbrojone wężyki hamulcowe
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-11-07 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?