  • Data: 2015-12-17 11:52:34
    Temat: Re: A gdybym jednak chciał kupić zastępnik żarówki...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    >http://biznes.onet.pl/wiadomosci/ue/spisek-zarowkow
    y-producenci-oszukuja-w-sprawie-ich-wydajnosci/xjqdj
    >Żadna nowość - od dawna wiem, że odpowiednikiem żarówki 100W jest
    >taka
    >świetlówka, która ma napisane 'świeci jak 125W'...

    Kazdy orze jak moze, poki w granicach tolerancji, to sie nie ma co
    dziwic.
    Poczytaj np przekrojach kabli energetycznych.

    Akurat w swietlowkach powodow do oszczedzania wielkich nie ma -
    swietlowka 20W kosztuje producenta pewnie tyle samo co 15W.
    Tylko pozniej moze byc problem, ze trzeba gorsza klase energetyczna
    wpisac, albo w ogole nie dopuszczone do sprzedazy, to powinny miec
    minimum 60lm/W.
    W LED wiadomo - chcialoby sie tych LED dac jak najmniej i napisac
    "zastepuje 100W zarowke"

    Ale ciekawostka
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2009:076:0003:0016:PL:PDF
    strona 10, tabela 6

    100W Deklarowana moc równoważnej żarówki
    Znamionowy strumień świetlny lampy lm:

    1398 Kompaktowa lampa fluorescencyjna
    1326 Żarówka halogenowa
    1521 LED i inne lampy

    Widac lumen lumenowi nie rowny i sa halogenlumeny, rteclumeny i
    LEDlumeny, i o tym nawet w Komisji wiedza ...

    Tak z ciekawostek - o ile Osram 1600lm swieci jasno, to Gold/polux
    1600lm jakby troche slabiej.
    Ale tenze Osram ma 6500K, a Polux 2700, moze stad wrazenie.

    J.