  • Data: 2014-08-13 15:51:10
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Na wywołaniu na swoje własne życzenie łez w oczach przy konieczności
    > przekopiowania z urządzenia na urządzenie kilku+ gigabajtów. Realne
    > pomiary w mojej sieci lokalnej (WiFi N):
    >
    > 1. wifi=>wifi: ~3MB/s
    > 2. wifi=>kabel/kabel=>wifi: ~14MB/s
    > 3. kabel=>kabel: 110MB/s
    >
    > jedyne 37 razy szybciej.

    To też, choć argument lekko naciągany (niekoniecznie potrzebuję
    mieć 37 razy szybciej). To nie tyle masochizm w czystej formie,
    co sado-maso. W końcu dochodzi do tego, sąsiad (już nie na własne
    życzenie) ma trudności z jakimkolwiek sensownym połczeniem WiFi,
    bo wszyscy wokół dokładnie zasmarkali eter.

    Znaczna część eterycznych śmieciarzy, to urządzenia w rodzaju
    domowych kamer monitoringu z WiFi. Świetna ilustracja do tematu
    wątku -- łączą się bezprzewodowo, bo temat domowych sieci IP
    został kompletnie olany, choć nie są bateryjnymi urządzeniami
    przenośnymi i bez przypięcia do zasilania 230V sobie nie poradzą.
    Tu aż się prosi o jakąś mutację PoE. Z laptopami też poniekąd
    podobnie. Mnóstwo ludzi laptopa używa cały czas przy swoim biurku
    (masochiści, jak dla mnie) mając go wciąż podpiętego do zasilania.
    Ładowarki telefoniczne nam Unia uregulowała, a więcej by było
    pożytku z ujednolicenia zasilania laptopów i wpuszczenia w ten
    sam kabel łączności internetowej. Router z zasilaczem do laptopa,
    to by nie było takie złe.

    --
    Jarek