  • Data: 2014-08-13 17:04:17
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Kto bogatemu zabroni...

    A co w tym takiego kosztownego? Gniazda SATA są na płycie,
    kabel FTP kosztuje ~1,5 zł. za metr, metrów jest 2x10...
    Dyski kupowałem jeszcze przed zalaniem fabryki silniczków
    po ~250 zł. za sztukę. Do tego maleńki 40GB SSD na systemy
    operacyjne i maszyny wirtualne.

    > W stacjonarnym używam SSD. Ale wiesz, że to nie jest norma w polskich
    > domach.

    Wiele zdobyczy cywilizacji nie jest normą w polskich domach.
    Tylko to jest dowód na co?

    > A po co go zamykać?

    Nawet z hibernacji.

    > Ale po co mu 1Gbps?

    Bo może. :-) Kabel dla 1Gbps i 10Mbps ciągnie się tak samo uciążliwie,
    a z routera wychodzi gigabit, więc co, mam specjalnie nie zacisnąć
    dwóch par i mieć 100Mbps w imię jakiejś wielkiej sprawy? Koszt
    i robocizna dokładnie ta sama, więc niech sobie ma na zapas.

    > A ja jakoś nie mogę pozbyć się dwóch telefonów i tableta.

    Ja mam dwa telefony, laptop, serwer, stacjonarny drukarkę i kamerę.
    Jeden telefon (żony) i laptop używają WiFi.

    > Ale po co? Jaki sens w przewalaniu gigabajtów?

    Nie o to chodzi, jaki w tym sens, tylko w tym, że jak
    taka potrzeba zajdzie, to wtedy widać różnicę. A zachodzi
    dość często i wtedy dostrzegam różnicę między czasem
    kopiowania 30 minut i 17 godzin... Głównie kompilacja.

    Pozdrawiam, Piotr