  • Data: 2014-08-13 15:56:30
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Jeśli chodzi o sieć z gniazdkami w ścianie, to zupełnie co innego.
    > 12V by było całkiem ok. Zwałaszcza, że już produkuje się dużo źródeł
    > światła na takie właśnie napięcie.

    Przerabiam ile się da oświetlenia na 12V. Dodatkowa zaleta:
    dołożenie zasilacza buforowego jest banalnie proste. Na 230V
    mam głównie żyrandole, ale i to raczej z sentymentu. Wszystkie
    przewody oświetleniowe mam doprowadzone w centralne miejsce,
    więc przejście z 230 na 12V to kwestia przepięcia przewodu na
    inną płytkę (z modułu triaków na MOSFETową).

    > Gwiaździsta instalacja (bez puszek z rozgałęzieniami) i ograniczeniem
    > prądu w każdym obwodie do 0,5-2A, to by było niezłe rozwiązanie.

    Tak mam, ale 2A to maławo dla halogenów, a LEDy to jeszcze
    niestety nie ta jakość. U mnie rolę klucza pełnią VND14NV04
    -- to są MOSFETy N z zabezpieczeniem przeciwprzegrzaniowym
    i nadprądowym 12A. Same potrafią wymusić sobie na bramce
    stan 0V, dając sterownikowi informację, że coś idzie źle...
    W ich serii są warianty na chyba 1,7A i 4A, ale nie pamiętam
    symboli.

    Pozdrawiam, Piotr