  • 1. Data: 2009-09-17 19:35:34
    Temat: A gdyby tak zrezygnować z TV naziemnej?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Cały czas w Polsce otwarty jest temat wdrożenia cyfrowej TV naziemnej i
    pomimo, że podaje się jakieś daty, na razie proces cyfryzacji posuwa się
    ślimaczo. A mnie przyszło do głowy, że może po prostu należałoby
    zrezygnować z TV naziemnej i przejść na dystrybucję satelitarną?

    Bo zauważyłem, że obecnie czasza 65 cm + konwerter kosztuje 60 zł, to
    jest tyle co cena popularnej anteny siatkowej. Do odbioru DVB-T i tak
    potrzebny jest set-top box, ale w tej samej cenie można mieć już prosty
    tuner satelitarny. Więc pytanie, czy DVB-T jest nam tak naprawdę
    potrzebne, jeśli za te same pieniądze można mieć satelitę. Nasz kraj
    wyda wiele milionów na sprzęt do nadawania DVB-T i po co?

    Bo z drugiej strony, gdyby zrezygnować z TV naziemnej, to
    odblokowalibyśmy na UHF-ie ponad 350 MHz pasma na różne potrzeby
    telefonii i internetu bezprzewodowego i z pewnością wykorzystanie tych
    częstotliwości byłoby bogatsze niż marnowanie tego na radiodyfuzję
    telewizyjną. A na potrzeby łączności ruchomej to UHF jest najlepszym
    pasmem ze wszystkich, co zostało doświadczalnie dowiedzione przez sieci
    komórkowe - GSM i NMT.

    Czekam na głosy krytyki mojego pomysłu, ale mądrzejsze niż "mój dziadek
    oglądał na swoim szmaragdzie TV naziemną, to ja też chcę TV naziemną".

  • 2. Data: 2009-09-17 19:59:06
    Temat: Re: A gdyby tak zrezygnować z TV naziemnej?
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czekam na głosy krytyki mojego pomysłu, ale mądrzejsze niż "mój dziadek
    > oglądał na swoim szmaragdzie TV naziemną, to ja też chcę TV naziemną"

    Całkowicie się z tobą zgadzam. Ja tak zrobię. Ale dla innych to problem nie
    do przejścia
    bo nie mają możliwości założenia anteny SAT. Trzeba mieć odpowiednie
    warunki.
    Rylen.
    ps: Czekam tylko na zaoferowanie przez TVP jakiegoś taniego tunera SAT.
    Mam nadzieję że o tym myślą...

  • 3. Data: 2009-09-17 20:19:45
    Od: noy <j...@m...com.pl>

    Wszystko OK tylko te szpecące anteny.
    Wg mnie miasta tylko cyfrówka naziemna.

  • 4. Data: 2009-09-17 20:28:45
    Od: "Rylen" <r...@m...pl>

    Użytkownik "noy" <j...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    ..
    > Wszystko OK tylko te szpecące anteny.
    Ja swoją pomalowałem na kolor ściany i nie bardzo ją widać.
    Strata sygnału prawie nie widoczna. No ale mało kto
    zwraca uwagę na to aby dopasować do koloru ścian budynku.
    Rylen

  • 5. Data: 2009-09-17 21:02:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> napisał w wiadomości

    >Więc pytanie, czy DVB-T jest nam tak naprawdę potrzebne, jeśli za te same
    >pieniądze można mieć satelitę.

    Do 3 telewizorów również?

    >Nasz kraj wyda wiele milionów na sprzęt do nadawania DVB-T i po co?

    Bo nie wszyscy mają możliwość montażu satelity?
    Bo z naziemnej robi się o wiele prostszą instalację w domu, bez ciągnięcia 3
    zestawów kabli, diseków i innych badziewi?

  • 6. Data: 2009-09-17 21:57:50
    Od: "pitpull" <pitpull@pitpul..com>

    Tomasz Wójtowicz wrote:
> [...]
    > posuwa się ślimaczo. A mnie przyszło do głowy, że może po prostu
    > należałoby zrezygnować z TV naziemnej i przejść na dystrybucję

    Kanały "regonalne" - czyli regionalne TVP-info nie przejdą chyba nigdy na
    satelite.
    Poza tym niby by można. Podobnie jak mozna zrezygnować z telefony
    "kabelkowego" na rzecz komórki czy voipa.
    Tylko że z telefonem już się przekonałem że w razie czego (powódź, awaria
    prądu) jedyną możliwość kontaktu dawał tel. kabelkowy. Musiałem z budki
    dzwonić do domu ze nie dojade bo most zerwało ......
    Dlatego naziemna winna moim zdaniem być.
    Do tego jeszcze dochodzi "ekologia" - ile dodatkowego prądu żrą dekodery?

    pitpull

  • 7. Data: 2009-09-17 22:58:54
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@T...MUCH.SPAM.com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Do 3 telewizorów również?

    Do 3 telewizorów potrzebujesz 3 set-top boxów DVB-T

    > Bo nie wszyscy mają możliwość montażu satelity?
    > Bo z naziemnej robi się o wiele prostszą instalację w domu, bez
    > ciągnięcia 3 zestawów kabli, diseków i innych badziewi?

    Konwerter Quad kosztuje 60 zł i trzy kabelki od niego to naprawdę
    drobiazg. A diseka to się używa do przełączania konwerterów do jednego
    tunera, a nie odwrotnie!

  • 8. Data: 2009-09-17 23:02:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@T...MUCH.SPAM.com>

    noy pisze:
    > Wszystko OK tylko te szpecące anteny.
    > Wg mnie miasta tylko cyfrówka naziemna.

    Do miast to już prędzej kablówka.

    A do bloków mieszkalnych, to ja również proponuję na dachu dużą antenę
    nawet 2 metry, 2 konwertery Quattro - jeden Astra, drugi HB i sieć na
    multiswitchach.

  • 9. Data: 2009-09-18 02:34:20
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > ps: Czekam tylko na zaoferowanie przez TVP jakiegoś taniego tunera SAT.
    > Mam nadzieję że o tym myślą...

    To sie nie doczekasz. TVP nie bedzie rozprowadzala tunerow.

    Jingiel

  • 10. Data: 2009-09-18 05:13:10
    Od: "BoDro" <b...@l...pl>

    "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > Do miast to już prędzej kablówka.

    problem z kablówką jest taki, że trzeba za to płacić, a Kowalski będzie
    chciał - i będzie miał prawo - mieć pakiet programów "darmowych" za friko
    lub niewielką opłatę konserwacyjną ( pomijam koszty anteny, stb itp ). Jak
    zmusić operatorów do takiego ustawienia zawartości pakietów, by pula
    programów publicznych i prywatnych niepłatnych była dostępna za kilka
    złotych? Obecnie u mnie np. Polsat czy TVN wrzucone są na droższe pakiety, a
    tylko publiczna w najtańszym.

    > A do bloków mieszkalnych, to ja również proponuję na dachu dużą antenę
    > nawet 2 metry, 2 konwertery Quattro - jeden Astra, drugi HB i sieć na
    > multiswitchach.

    jest to dobre rozwiązanie, ale wymaga dogadania się lokatorów - a z tym nie
    zawsze łatwo....

    --
    Bogdan