eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gio
    ia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: Eneuel <e...@g...cm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Tue, 19 Jan 2021 13:41:45 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 70
    Message-ID: <ru6k28$h8k$1@gioia.aioe.org>
    References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
    <rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
    <rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
    <rsckfb$cil$1@gioia.aioe.org> <rsf2qs$11mp$4@gioia.aioe.org>
    <rsj1c9$1duc$1@gioia.aioe.org> <rsn08e$i34$3@gioia.aioe.org>
    <rsr3tc$7ga$1@gioia.aioe.org> <rss9f8$djd$3@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rstt66$k3o$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rt33a2$1335$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rt7mo0$16c4$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <rtbdpq$1vhu$1@gioia.aioe.org>
    <m...@p...waw.pl> <5ffef0b5$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@p...waw.pl> <ru4v18$e9n$2@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.6.1
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655269 pl.misc.telefonia.gsm:1095565
    [ ukryj nagłówki ]

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    >> - młodzi piloci, z minimalnym stażem
    >> (dyskusyjnym zresztą), jako kapitanowie

    >    https://pl.wikipedia.org/wiki/Arkadiusz_Protasiuk
    >    Jego ogólny nalot wynosił 3531 godzin,
    >    na samolocie Tu-154M 2907 godzin, > w tym 445 godzin na stanowisku dowódcy

    > Masz większy nalot? [Kolina latał do kibla -- ale
    > nie wiem, jak to liczyć... czy jako dowódca?...]

    > Zgodnie z moją wiedzą to doskonały nalot, po którym pilotów
    > opanowują: rutynowa nuda, obojętność i pewność siebie... Może
    > nie tyle nalot jest tu ważny, co liczba lądowań i startów...
    > [albo odwrotnie -- jak zapamiętać tę poprawną kolejność?...]

    Protasiuk Tupolewem chyba do USA często nie latał z uwagi na
    zasięg Tupolewa Tu-154M:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-154
    Z Warszawy *chyba* z trudem sięga granicy USA-Kanada
    od wschodu i granic Alaski od zachodu... Chyba, bo
    Tu-154M miał wydłużony zasięg do chyba 7200 km...

    Jeśli latał do ~Moskwy -- zaliczył ~3 tysięcy lądowań,
    z czego kilkaset jako dowódca... To chyba dobry wynik...

    -=-

    Dlaczego wieżownicy zaniżali odległość samolotu do progu pasa?
    Może myśleli jakoś tak:
    + Jak nie słuchał nas; wyraźnie (czyli po rusku)
    mówiliśmy 'priamo' (czyli prosto) -- Jak
    lekceważąco pokwitował, lecz kołował 'w prawo'
    + lądował, choć już (rzekomo zbyt późno) mu zabroniliśmy
    + dotknął pasa w połowie długości, gdy widoczność
    spadła do pół kilometra (rzekomo spadła nagle, podczas
    lądowania, lub nawet chwil kilka po wylądowaniu)

    = tedy jasnem jest, że mają nas w d...ziupli, a że są
    wojakami, lądują w oparciu o GPS, i to wojskowy, lub
    wojskowy wspierany przez EGNOS

    > zatem możemy im gadać cokolwiek -- nie będą nas słuchali...

    Ale... dlaczego zaniżali *konsekwentnie* o pół kilometra?

    -=-

    Wracając do początku tej poddyskusji (podkomisja i poddyskusja?
    komisja ma uprawnienia, których brak podkomisji) trudno uwierzyć
    w brak militarnego odbiornika GPS w wojskowym samolocie polskiej
    armii wchodzącej w skład NATO -- a nawet cywilny odbiornika GPS
    ogólnodostępny w tamtym czasie dałby dostatecznie dobrą pozycję...

    Nie złośliwość sprawiła, że napisałem o błądzeniu we mgle, lecz
    rozsądek -- 100 metrów nad gruntem w tamtym miejscu ma sens
    dopiero pół km od progu pasa, nie 2 km od tegoż progu...

    Pisałem to w kontekście GPS -- dającego wówczas na rowerowych
    odbiornikach (czy samochodowych) dostatecznie dobrą pozycję...

    Wystarczy rzut oka na rysunki, by zgadnąć, że Protasiuk celował
    nie w początek pasa, lecz znacznie bliżej...
    https://2.bp.blogspot.com/--9N3Hh9_LgE/WOt4eFHSojI/A
    AAAAAAABYA/NYiCJzEF6v40KjtGffS9uNBx-asedxxrQCLcB/s16
    00/podejscie.jpg

    --
    Ene

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: