-
Data: 2021-01-19 13:41:45
Temat: Re: 9hpln
Od: Eneuel <e...@g...cm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl
>> - młodzi piloci, z minimalnym stażem
>> (dyskusyjnym zresztą), jako kapitanowie
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Arkadiusz_Protasiuk
> Jego ogólny nalot wynosił 3531 godzin,
> na samolocie Tu-154M 2907 godzin, > w tym 445 godzin na stanowisku dowódcy
> Masz większy nalot? [Kolina latał do kibla -- ale
> nie wiem, jak to liczyć... czy jako dowódca?...]
> Zgodnie z moją wiedzą to doskonały nalot, po którym pilotów
> opanowują: rutynowa nuda, obojętność i pewność siebie... Może
> nie tyle nalot jest tu ważny, co liczba lądowań i startów...
> [albo odwrotnie -- jak zapamiętać tę poprawną kolejność?...]
Protasiuk Tupolewem chyba do USA często nie latał z uwagi na
zasięg Tupolewa Tu-154M:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-154
Z Warszawy *chyba* z trudem sięga granicy USA-Kanada
od wschodu i granic Alaski od zachodu... Chyba, bo
Tu-154M miał wydłużony zasięg do chyba 7200 km...
Jeśli latał do ~Moskwy -- zaliczył ~3 tysięcy lądowań,
z czego kilkaset jako dowódca... To chyba dobry wynik...
-=-
Dlaczego wieżownicy zaniżali odległość samolotu do progu pasa?
Może myśleli jakoś tak:
+ Jak nie słuchał nas; wyraźnie (czyli po rusku)
mówiliśmy 'priamo' (czyli prosto) -- Jak
lekceważąco pokwitował, lecz kołował 'w prawo'
+ lądował, choć już (rzekomo zbyt późno) mu zabroniliśmy
+ dotknął pasa w połowie długości, gdy widoczność
spadła do pół kilometra (rzekomo spadła nagle, podczas
lądowania, lub nawet chwil kilka po wylądowaniu)
= tedy jasnem jest, że mają nas w d...ziupli, a że są
wojakami, lądują w oparciu o GPS, i to wojskowy, lub
wojskowy wspierany przez EGNOS
> zatem możemy im gadać cokolwiek -- nie będą nas słuchali...
Ale... dlaczego zaniżali *konsekwentnie* o pół kilometra?
-=-
Wracając do początku tej poddyskusji (podkomisja i poddyskusja?
komisja ma uprawnienia, których brak podkomisji) trudno uwierzyć
w brak militarnego odbiornika GPS w wojskowym samolocie polskiej
armii wchodzącej w skład NATO -- a nawet cywilny odbiornika GPS
ogólnodostępny w tamtym czasie dałby dostatecznie dobrą pozycję...
Nie złośliwość sprawiła, że napisałem o błądzeniu we mgle, lecz
rozsądek -- 100 metrów nad gruntem w tamtym miejscu ma sens
dopiero pół km od progu pasa, nie 2 km od tegoż progu...
Pisałem to w kontekście GPS -- dającego wówczas na rowerowych
odbiornikach (czy samochodowych) dostatecznie dobrą pozycję...
Wystarczy rzut oka na rysunki, by zgadnąć, że Protasiuk celował
nie w początek pasa, lecz znacznie bliżej...
https://2.bp.blogspot.com/--9N3Hh9_LgE/WOt4eFHSojI/A
AAAAAAABYA/NYiCJzEF6v40KjtGffS9uNBx-asedxxrQCLcB/s16
00/podejscie.jpg
--
Ene
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.21 22:02 Krzysztof Halasa
- 20.01.21 14:17 J.F.
- 20.01.21 23:31 Krzysztof Halasa
- 21.01.21 17:21 J.F.
- 21.01.21 21:12 Krzysztof Halasa
- 22.01.21 16:33 J.F.
- 23.01.21 02:40 Krzysztof Halasa
- 25.01.21 14:09 J.F.
- 25.01.21 18:02 Eneuel
- 25.01.21 18:51 Eneuel
- 25.01.21 19:58 Krzysztof Halasa
- 26.01.21 00:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.01.21 01:00 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.01.21 12:41 J.F.
- 26.01.21 16:59 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- roaming
- Orange Free na kartę - coś się popsuło
- Radio internetowe do starego Androida
- Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- Aero2
- odbiornik GPS z kablem USB
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security