  • Data: 2009-11-11 11:05:31
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-11-10 23:47:07 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Widocznie canon sobie znalazł metodę na gryzienie $ z kolejnego segmentu.

    Nie nową, tylko zerżniętą z Nikona - podział wyższej półki APSC na dwie linie.

    > To chyba lepiej, że więcej zróżnicowanych puszek będzie,

    Niby tak, choć można się również spodziewać wrednych kroków pt.
    kastracja funkcjonalności, coby puszki mniej się gryzły ze sobą - coś
    jak Nikonowskie idiotyczne marne wsparcie w D90 dla manuali, czy
    kiepskie LV.

    > ale z drugiej strony to znaczy, że będą i mniej dopracowane.

    IMHO pochopny wniosek. Canon nad 5Dmk2 pracował ile lat, a i tak się
    nie ustrzegli wpadek i w momencie premiery nie zdąrzyli dopracować
    filmowania, które ma być/zostało poprawione kolejnym firmware. Jako że
    spodziewałbym się tu raczej mocno odgrzewanego kotleta (jak zresztą
    niemal zawsze u Canona), ciężko im będzie coś aż tak mocno spartolić,
    żeby nazywać to niedopracowaniem.

    > Wątpię, że masz statystyki gdzie, kto i ile ich kupił.

    Ty no weź, bądź poważny. Chcesz tu teraz dowodzić, że D300 to była
    klapa, niesprzedawalny gniot marketingu, którego sterty walają się w
    sklepach, a ich właściciele z rozpaczą rozglądają się jak odzyskać
    utopione pieniądze? A Canon to tylko tak, żeby głównemu konkurentowi
    przykro nie było, postawnowił zrobić coś na tym samym poziomie i
    zasypać sklepy pudełkami ze swoim logiem, niech też sobie leżą?

    > Jedyne co pomaga tej całej sprzedaży to, że pełna klatka poszła w górę

    Jak to poszła w górę?! Przecież miała tanieć. I wykończyć w końcu to
    beznadziejne APSC. Nieeee, niemożliwe... :-> No i co na to Sony, ze
    swoim killerem FF za grosze? ;-)
    BTW - nie mylisz podwyżki z wahnięciami kursów?

    > Owszem - więcej nie zarejestruje, ale musiał byś najpierw udowodnić, że
    > matryca rzeczywiście może więcej niż obiektyw, a to Ci się nie uda.

    Spokojnym ruchem. Już w okolicach 15 MPx widać dokładnie wszelkie wady
    niektórych obiektywów i to, że nie wyrabiają się przeniesieniem detalu
    - to _widać_ na zdjęciach i to za dowód wystarczy.

    > Jak wiesz na matrycy jest filtr AA oraz Bayera. Oba dokładają się do
    > interesu i to znacznie. Dodatko skoro masz do czynienia z
    > "próbkowaniem" sygnału analogowego to musisz zapewnić conajmniej dwa
    > razy większą "rozdzielczość" żeby dostać komplet informacji. Do tego
    > wszystkiego wciąż jeszcze bardzo daleko.

    Odłóżmy te szumne teorie i skupmy się na tym, co widać na zdjęciach. Co
    już można zobaczyć - czyli rejestrację przez matrycę wszelakich wad
    optyki.

    > Oczywiście nie znaczy, to że jakieś szkiełka już nie wyrabiają tak, że
    > nawet wywalenie filtru AA by tam nie zmieniło obrazu. Sęk w tym, że to
    > naprawdę zdecydowana mniejszość optyki.

    No fakt, na razie głównie niewyrabiają poza środkiem. Można skadrować ;-)

    > Póki co szum z wysokiego ISO trzeba potrafić przełożyć na gładsze ISO
    > przy mniejszej rozdzielczości.

    Aha, czyli dochodzi kolejna zabawa człowieka przed komputerem, aby
    uzyskać efekty takie, jak prosto z puszki wychodziły ze 3 lata temu.
    Podziwiam Twój zachwyt nad postępem technologii, naprawdę.

    > Póki co zastanowiłbym się jaką przewagę tak teoretycznie ma takie
    > 24Mpix od 12Mpix przy czym oba mają filtry AA rozmywające z tą samą
    > siłą w stosunku do pojedynczego piksela.

    Przy wyjątkowo dobrych warunkach pewnie jakąś przewagę będzie mieć. Tak
    poza tym, w warunkach mniej idealnych - więcej roboty aby uzyskać coś
    równie dobrego lub ciut lepszego od przyzwoitych 12 MPx. Ja wolę to
    drugie podejście, bo z natury leniwy jestem.

    > Gorzej - limit dyfrakcyjny dla cropa 1.6x przy 18Mpix to f/6.8 :)
    >
    > Widać musisz wyleczyć się z zupełnie innej sprawy. Nie zawsze
    > absolutnie potrzebujesz możliwie największej jakości i rozdzielczości.
    > Przysłony powyżej owego limitu dyfrakcyjnego też są użyteczne. To się
    > nazywa jedynie "kompromis" :)

    Ja tam śmiem twierdzić, że amator to wogóle niespecjalnie potrzebuje
    coś więcej niż ~12 MPx - to też kompromis, ino dotyczący zdrowego
    rozsądku. Odbitkę można zrobić niemal dowolnie dużą, zapas na
    kadrowanie jest, defekty optyki nie są aż tak upierdliwe, brak
    _konieczności_ dłubania w wielu przypadkach - więcej zalet niż wad.

    > Przy ich dzisiejszych cenach nie jest to wyrzeczeniem wielkim. Podobnie
    > też komputery chociaż dostają coraz to więcej danych to i też nie stoją
    > w miejscu.

    I przykładowo przesiadając się z 40D na 7D musisz kupić większy dysk,
    aby przechować tą samą ilość zdjęć, z których tylko jakiś marny procent
    będzie miał w sobie ilość szczegółów odpowiadającą wielkości pliku.
    Bosko.

    > Ja tam obserwuję zdecydowany wzrost możliwości
    > (rozdzielczość,

    Dyskusyjna.

    > nowe algorytmy,

    Kę?

    > coraz to lepsze programy)

    Lepsze programy? Szit, znów mnie coś ominęło.

    ?

    > lepszy sprzęt jak monitor,

    No niby trochę ceny poszły w dół, ale żeby odrazu tak lepsze?

    de Fresz