    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 74HCT245 jako port wejściowy - nie działa, choć powinien
    Date: Fri, 21 Aug 2020 09:54:12 +0200

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 20.08.2020 14:36, J.F. wrote:

    >To było moje pierwsze skojarzenie. Chociaż dziwne jest to, że program
    >nie tylko rejestruje samoczynne (fałszywe) naciśnięcia klawiszy, ale
    >też
    >prawidłowo reaguje na te prawdziwe.

    Chyba sie nie rozumiemy - mowie o przedluzeniu dzialania portu o np
    pol impulsu zegara, co powoduje, ze w nastepnym cyklu dane z portu
    nakladaja sie na dane z pamieci i procesor odczytuje smieci jako
    rozkaz.
    Albo dekoder adresow uruchamia 245 dodatkowo w zlym momencie.

    >Przypomniałem sobie też, że kiedyś już testowałem działanie tego
    >portu,
    >co jakiś czas sprawdzając w pętli, czy po wciśnięciu przycisków
    >zmieni
    >się wartość odczytywana z portu - zmieniała się, a program działał
    >stabilnie i nie wieszał się. Czyli wyglądałoby na to, że to jednak
    >nie
    >sam odczyt z portu jest czynnością destrukcyjną z punktu widzenia
    >stabilności programu.

    Byc moze, ale ... mozliwe tez, ze wtedy program uzywa niekolidujacych
    adresow ...

    >Moim drugim pomysłem była funkcja zajmująca się debouncingiem. Tylko
    >jak
    >już pisałem, ta działa prawidłowo w innym urządzeniu opartym na tej
    >samej architekturze.

    Funkcja sprawdzania przycisku wygląda następująco:

    >Myślałem o potencjalnym nadpisaniu stosu, ale:
    >- Niewielki sprzętowy stos 6502 jest wykorzystywany przez kompilator
    >CC65 (to z niego korzystam, niewielkie fragmenty kodu pisząc w
    >asemblerze).

    Wpisz w obszar stosu np 55h, a ppotem zobacz ile ich zostalo.

    >Zegar już teraz jest wolny - jedynie 1 MHz. Właśnie z uwagi na duże
    >moduły połączone taśmą ze złączami IDC. To raczej sporo poniżej
    >możliwości WDC65C02 oraz wymagań współczesnych układów HCT...

    Daj 500kHz czy 250kHz i sie zobaczy czy to w tym problem.

    Po tylu systemach powinienes miec juz taki generatorek gotowy do
    podpiecia :-)

    J.