  • Data: 2020-08-21 14:57:42
    Temat: Re: 74HCT245 jako port wejściowy - nie działa, choć powinien
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-20 o 20:08, Atlantis pisze:
    > Wymiana układy 74HCT138 też nie pomogła. Tym samym wymieniłem wszystkie
    > układy współpracujące z 74HCT245. W akcie desperacji podmieniłem też
    > wszystkie "mostki" z kynaru, jakie miałem na płytce - w razie gdyby
    > któryś nie łączył. Też nic.
    >
    > Sprawdziłem też, czy przypadkiem winy nie ponosi kod w funkcjach
    > obsługujących naciśnięcie przycisku. Podmieniłem go na proste zapalanie
    > i gaszenie diody. Pomimo tego problem ciągle występuje. Znika dopiero
    > wtedy, gdy zakomentuję w pętli głównej funkcje sprawdzające stan przycisków.

> [...]

    W czasach, gdy stosowaliśmy scalaki THT i nie najlepiej projektowaliśmy
    płytki (GND pociągnięte ścieżkami) kilka razy zdarzyło nam się walczyć z
    jakimś problemem którego przyczyną w końcu okazywała się zbyt duża
    długość ścieżek podłączających kondensatory blokujące (też THT) do
    któregoś scalaka.
    P.G.