  • Data: 2020-08-22 10:37:50
    Temat: Re: 74HCT245 jako port wejściowy - nie działa, choć powinien
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.08.2020 09:54, J.F. wrote:

    > Byc moze, ale ... mozliwe tez, ze wtedy program uzywa niekolidujacych
    > adresow ...

    Co masz na myśli? Zarówno w funkcji sprawdzania stanu przycisku, jak i
    przy odczytywaniu portu bezpośrednio, korzystam z tej samej definicji:

    #define BTNS (*(volatile uint8_t*)0x6300)

    Sprawdziłem jeszcze raz i faktycznie samo odczytanie portu nie powoduje
    żadnych problemów. Zakomentowałem problematyczne funkcje key_update().
    Zamiast tego w pętli co sekundę odczytuję>= wartość portu i wyświetlam ją
    na wyświetlaczu hd44780. W takiej wersji układ działa prawidłowo -
    wciskanie poszczególnych przycisków powoduję zmianę wyświetlanej
    wartości, układ działa stabilnie i się nie resetuje.

    Kod funkcji sprawdzającej przycisku znajduje się tutaj:
    https://pastebin.com/E5PU9uPN

    > Daj 500kHz czy 250kHz i sie zobaczy czy to w tym problem.
    >
    > Po tylu systemach powinienes miec juz taki generatorek gotowy do
    > podpiecia :-)

    Chwilowo nie mam, ale spróbuję coś wykombinować. ;)