  • 11. Data: 2010-09-07 23:24:40
    Temat: Re: 70-200/2.8-4 do ff canon
    Od: mt <t...@i...pl>

    Olek pisze:

    > jak to nie ma prawie nic?
    >
    > Sigma 50mm 1.4, Canon 50mm 1.4
    > potem canon 60mm 2.8
    > potem sigma 70mm 2.8
    > potem tokina, canon 100mm 2.8
    > potem sigma 105 chyba 2.8 też

    Ale Sergiusz napisał, że On nie ma prawie nic powyżej 50 mm, a nie że na
    rynku nie ma :)

    --
    marcin

  • 12. Data: 2010-09-08 00:18:29
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.09.2010 Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał/a:
> [...]
    ce/slide_14.html

    > jak to nie ma prawie nic?

    nie _mam_ ;) ja nie mam

    > Sigma 50mm 1.4, Canon 50mm 1.4 - no to mam
    > potem canon 60mm 2.8 - za blisko 50
    > potem sigma 70mm 2.8 - zoom
    > potem tokina, canon 100mm 2.8 - tu może po tytułowym zoomie 100/2 usm
    > potem sigma 105 chyba 2.8 też - zoom
    >
    > i to są fajne szkiełka

    Są, ale powyżej 50-70mm nie mam już takiego ciśnienia, tam 10mm to detal, na dole
    jest ciasno, taka to dziwna skala jest :)

    w tych szkłach co szukam to 70-200 mi pokryje w sumie to co chcę kupić, a że mam
    poza 5d jeszcze 50d to będzie też 100-300 z tego.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 13. Data: 2010-09-08 00:33:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.09.2010 Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał/a:

    > Obecnie mam to szkiełko na sprzedaż jakbyś był zainteresowany...

    Z nówki mam vat i koszty. No chyba że przebijesz :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 14. Data: 2010-09-08 07:33:30
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-08 02:33, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Z nówki mam vat i koszty. No chyba że przebijesz :)

    jak Cię stać to sobie kup nówkę :)

  • 15. Data: 2010-09-08 07:45:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.09.2010 Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał/a:

    > jak Cię stać to sobie kup nówkę :)

    Nie to że stać czy nie, tylko z fv mam po prostu taniej, żeby kupić z
    2 ręki to musi być albo z fv, albo naprawdę okazja o 22+19% bo tyle
    sobie odliczę z racji dg, proste :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 16. Data: 2010-09-08 08:12:43
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-08 09:45, Sergiusz Rozanski wrote:

    > Nie to że stać czy nie, tylko z fv mam po prostu taniej, żeby kupić z
    > 2 ręki to musi być albo z fv, albo naprawdę okazja o 22+19% bo tyle
    > sobie odliczę z racji dg, proste :)

    no to sobie kup z tą fakturą "taniej" i tyle... jak uważasz , że chce
    sprzedać obiektyw używany po cenie nowego bez faktury to albo jesteś
    przygłup albo masz mnie za przygłupa... kombinujesz z tym jak koń pod
    górę... idź do sklepu foto, załącz sobie tą sigmę zobacz jak robi foty i
    ją po prostu kup. Przykre , że kierujesz się odliczaniem jakiegoś VAT'u
    przy zakupie (jakby to były jakieś niebotyczne pieniądze) a nie
    interesuej Cie nawet to że z nowym szkłem masz 3 letnią gwarancję... bzdura!

  • 17. Data: 2010-09-08 08:29:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > przy zakupie (jakby to były jakieś niebotyczne pieniądze) a nie
    > interesuej Cie nawet to że z nowym szkłem masz 3 letnią gwarancję... bzdura!

    Nie wymieniłem wszystkich zalet zakupu nowego, możliwość zakupu na dg jest
    po prostu korzystna cenowo, nie wiem w ogóle o co się denerwujesz.
    Nie uważam że chcesz sprzedać w cenie nowego, napisałem (w domyśle) że na
    pewno nie masz ochoty sprzedać go w cenie 60% wartości nowego, bo w szkłach
    to się nie zdarza, a tyle efektywnie zapłacę.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 18. Data: 2010-09-08 08:50:59
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-08 10:29, Sergiusz Rozanski wrote:

> [...]
    > pewno nie masz ochoty sprzedać go w cenie 60% wartości nowego, bo w szkłach
    > to się nie zdarza, a tyle efektywnie zapłacę.

    o matko człowieku idź sobie uporządkuj głowę (szczególnie z tymi
    fakturami)... wiedziałem że ta dyskusja do niczego nie doprowadzi, a co
    najlepsze nawet nie wiesz za ile mam to szkło na sprzedaż, bo wcale Cie
    to nie interesuje. Jak dla mnie to jesteś taki wujek gawędziarz...

  • 19. Data: 2010-09-08 09:08:00
    Od: "Ptas" <p...@p...onetCC.pl>

    Użytkownik "Olek" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najlepsze nawet nie wiesz za ile mam to szkło na sprzedaż, bo wcale Cie to
    > nie interesuje. Jak dla mnie to jesteś taki wujek gawędziarz...

    Wybacz, ze sie wtracam ale Sergiusz wydaje sie znacznie bardziej
    uporzadkowany w okolicach glowy.

    Proponujesz mu szklo, Sergiusz grzecznie odpowiada, ze kupujac w ramach
    dzialanosci gospodarczej jego realny koszt wyniesie: (cena nowego szkla) -
    (VAT) - (19% podatku). Proste i wyrazne jak narazie. Nastepnie mu
    tlumaczysz, ze nowe szklo ma gwarancje. Ponownie prawda. Na koncu czepiasz
    sie czlowieka, ze nie spytal Cie o cene, za jaka chcesz swoje szklo
    sprzedac. No i dodatkowo Sergiusz jest glupek, ze kieruje sie przy zakupie
    odliczeniem VAT'u a nie gwarancja. Lo matko .....

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 20. Data: 2010-09-08 09:26:38
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > najlepsze nawet nie wiesz za ile mam to szkło na sprzedaż, bo wcale Cie
    > to nie interesuje. Jak dla mnie to jesteś taki wujek gawędziarz...

    Tzn co nie prowadzi? Dyskusja o wyborze modelu czy zakupie używanego?
    Bo to pierwsze to kwestia kilku-klikunastu dni, a to drugie to w ogóle
    odpada.
    Wybacz, przeczytałem Twoją opinię o sigmie, przeczytałem test
    wersji 2, nie zachwyciła mnie, szczególnie braki na 200mm, o ile na 70-100
    mogę wybaczyć pewne niedociągnięcia np eLki, bo mam blisko bardzo dobrą
    stałkę 50mm, to wady na 100+ są nie do przyjęcia, takie szkło właśnie dla tych
    ogniskowych chcę kupić, już tamron mi bardziej pasuje, ale wiem że
    wykonanie ma kiepskie i jest głośny i ma go mój znajomy więc co nie co o
    nim wiem z użytkowania.

    Nie pytałem o cene z kilku powodów:
    - nowy mnie z reguły kosztuje taniej, mam sporo podatów do odliczeń
    - mam gwarancje i rękojmie (zakup na firme)
    - używane szkła kupuję tylko jak znam dobrze właściciela i historię szkła
    Więc po co mam pytać o cenę?

    Co do prywatnej zaczepki, to się nie wypowiem, szkoda gadać.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".