  • 71. Data: 2009-08-18 08:19:54
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości
    news:h6dcub$eo$1@node1.news.atman.pl...

    > RAW, -1/3EV korekty "na dzień dobry" i już jest bezpieczniej :-)
    >

    > Nie wiem dokładnie jak w 5dMkII, ale mniej więcej będzie do zakres od
    > -7EV do +3EV, może mniej. I pamiętaj że dla każdego kanału RGB jest
    > inaczej, najbardziej wrażliwy na przepały jest chyba czerwony.

    RAW to podstawa i inaczej nie robie. A tak sie zastanawialm czy lepiej
    przewidywalny CW czy matryca?

    O! Nie sadzilem, ze matryca schodzi w okolice -7ev!

    Pozdrowka

    Ptas

  • 72. Data: 2009-08-18 08:22:35
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    > Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

> [...]

    Przyslona dziala. sie przymyka zdecydowanie i powtarzalnie :)

    Sprawdzilem te fotki: 1 i 2 to Sigma, 3 to EF. Natomiast wykonalem wersje
    fotki nr 2 rowniez przy uzyciu EF i byla minimalna roznica o 1/3 ev, ktora
    spokojnie mogla wynikac z troche innego kadru (nie byl identyczny).

    Pozdr

    Ptas

  • 73. Data: 2009-08-18 08:34:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ptas napisał(a):
    > RAW to podstawa i inaczej nie robie. A tak sie zastanawialm czy lepiej
    > przewidywalny CW czy matryca?

    CW

    > O! Nie sadzilem, ze matryca schodzi w okolice -7ev!

    Spójrz na odpowiedni wykres w Canonowskim DPP i zobacz ile tam
    przewidzieli miejsca dla swoich matryc z góry i z dołu. Oczywiście
    założyłbym, że dali jakiś zapas, powiedzmy po 2EV z każdej strony.

    --
    Mirek

  • 74. Data: 2009-08-19 11:19:02
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h637ed$2cu$1@news.onet.pl> Ptas napisał(a):

    > Jedna rzecz natomiast mnie zaskoczyla. Nie jestem bardzo doswiadczony
    > cyfrowo ale troche uzywalem pozyczanych lustrzanek kropowych i kilku
    > kompaktow z G10 wlacznie. 5D bardzo pilnuje cieni i skutecznie przepala
    > swiatla. Przyklad:
    >
    > pomiar: matrycowy (probowalem tez na srednio wazonym)
    > tryb: Av
    > ISO: jakies rozsadne 400 lub 800 chyba
    > ostrosc: srodkowy punkt
    > kadr: zdjecie wykonane bez przekadrowania
    >
    > No i wyszlo tak:
    >
    > http://picasaweb.google.pl/golabm/5DOverexposed (pierwsze dwa)

    Spróbuj robić tak, by niebo zajmowało 50% kadru, zablokuj ekspozycję
    i dopiero wtedy przekadruj, wyostrz i zrób zdjęcie.
    Albo zaprzyjaźnij się ze spotem.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 75. Data: 2009-08-25 19:23:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Endless Lameness wrote:

    > Spróbuj robić tak, by niebo zajmowało 50% kadru, zablokuj ekspozycję
    > i dopiero wtedy przekadruj, wyostrz i zrób zdjęcie.
    > Albo zaprzyjaźnij się ze spotem.

    Napisz mi proszę, co on ma nierzyć tym spotem?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 76. Data: 2009-08-26 09:40:09
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h71dre$f3l$1@atlantis.news.neostrada.pl> Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Napisz mi proszę, co on ma nierzyć tym spotem?!

    A co z reguły się mierzy światłomierzem?
    No tak, zapomniałem dodać, że spot przydaje się przy ustawianiu ekspozycji
    z wykorzystaniem tzw. systemu strefowego.
    Całkiem fajnie opisał to Janusz Body tutaj: http://tinyurl.com/strefowy

  • 77. Data: 2009-08-26 15:19:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-26 11:40:09 +0200, Endless Lameness <m...@n...pl> said:

    > No tak, zapomniałem dodać, że spot przydaje się przy ustawianiu ekspozycji
    > z wykorzystaniem tzw. systemu strefowego.

    A jaki sens ma system strefowy w naświetlaniu matrycy?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2009-08-29 20:18:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Endless Lameness wrote:
> [...]
    > ekspozycji
    > z wykorzystaniem tzw. systemu strefowego.
    > Całkiem fajnie opisał to Janusz Body tutaj:

    Ja wiem ze spot jest super pomocny przy naswietlaniu np. slajdów, ale jak
    chcesz go zastosować w fotografii cyfrowej?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 79. Data: 2009-08-30 13:32:36
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <h7c2i1$95g$1@atlantis.news.neostrada.pl> Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Ja wiem ze spot jest super pomocny przy naswietlaniu np. slajdów, ale jak
    > chcesz go zastosować w fotografii cyfrowej?!

    Tak samo, z uwzględnieniem trochę inaczej kalibrowanego światłomierza.
    Nie rozumiem twojego zdziwienia.

  • 80. Data: 2009-08-30 18:56:51
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    > Tak samo, z uwzględnieniem trochę inaczej kalibrowanego światłomierza.
    > Nie rozumiem twojego zdziwienia.

    Czekam na konkrety. Tak łopatologicznie krok po kroku. Na początek niech
    będzie widoczek górski w sloneczny dzień, godzina około 14.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj