  • 1. Data: 2011-02-18 11:18:00
    Temat: 550D i 600D to dwa identyczne aparaty?
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Ogladam wlasnie porowanie obu aparatow na stronie canona
    i mam problem ze znalezieniem roznic!

    Jedyna zmiana to obrotowy wyswietlacz i jakies pierdoly w "image
    processing".

    Poza tym to "copy and paste".

    Nigdy wczesniej nie bylo tak malo zmian w kolejnym modelu aparatu firmy
    Canon.

    Polon

  • 2. Data: 2011-02-18 11:46:38
    Temat: Re: 550D i 600D to dwa identyczne aparaty?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-02-18 12:18, Polon pisze:
    > Ogladam wlasnie porowanie obu aparatow na stronie canona
    > i mam problem ze znalezieniem roznic!
    >
    > Jedyna zmiana to obrotowy wyswietlacz i jakies pierdoly w "image
    > processing".

    Jest jeszcze zdalne sterowanie lampami.

  • 3. Data: 2011-02-18 12:34:37
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 18.02.2011 12:46, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Jest jeszcze zdalne sterowanie lampami.

    Czyli marketingowiec z Sony przeszedł do Canona. Ta sama polityka.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 4. Data: 2011-02-18 18:18:48
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-18 13:34, b...@n...pl pisze:
    > Czyli marketingowiec z Sony przeszedł do Canon

    Wówczas byłby regres.
    Tu masz drobny postęp ;-)

    P.

  • 5. Data: 2011-02-19 23:08:18
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Polon wrote in <news:ijlkh9$9hq$1@news.onet.pl>
    > Jedyna zmiana to obrotowy wyswietlacz i jakies pierdoly w "image
    > processing".

    HD Movie Crop - zoom cyfrowy (laczy w jede mniejsza ilosc pikseli i robi
    cropa).
    http://ninofilm.net/blog/2011/02/07/canon-rebel-t3i/
    Usunieto czujnik zblizeniowy wylaczajacy LCD.

    Oficjalne sample: http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos600d
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2011-02-20 14:54:21
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    astro pisze:

    > HD Movie Crop - zoom cyfrowy (laczy w jede mniejsza ilosc pikseli i robi
    > cropa).
    > http://ninofilm.net/blog/2011/02/07/canon-rebel-t3i/

    I to teraz dopiero wymyślili? Przecież od dawna przy ustawieniu
    mniejszej niż maksymalna rozdzielczości zdjęcia, zoom ma większy
    zakres niż daje obiektyw - właśnie dzięki wycinaniu fragmentu
    ze środka obrazu. Przynajmniej tak robi kompakt Panasonic Lumix.
    A z filmami FullHD tak jak opisano robi kilkuletnia kamerka
    Sanyo Xacti - ma przetwornik 8 megapikseli, do FullHD wystarczą
    2 megapiksele wycięte ze środka (tzn. do optycznego zoom-u
    dochodzi jeszcze takie wycinanie).

    A opisane na podawanej stronie skalowanie obrazu do 1920*1080
    przez pomijanie dwóch z każdych trzech linii wydaje mi się raczej
    nieprawdopodobne... Przy nagrywaniu obrazu zawierającego cienkie,
    poziome linie wyglądałoby to bardzo źle.

    P.

  • 7. Data: 2011-02-20 20:31:11
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-20 15:54, Piotrne pisze:

    > I to teraz dopiero wymyĹ?lili? PrzecieĹź od dawna przy ustawieniu
    > mniejszej niĹź maksymalna rozdzielczoĹ?ci zdjÄ?cia, zoom ma wiÄ?kszy
    > zakres niĹź daje obiektyw - wĹ?aĹ?nie dziÄ?ki wycinaniu fragmentu
    > ze Ĺ?rodka obrazu.

    Ale o iloe zrozumiałem tu jest na odwrót - piszesz o cyfrowym zoom in a
    tu masz cyfrowy zoom out.
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 8. Data: 2011-02-20 21:38:08
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Zbierzchowski pisze:

    >>> http://ninofilm.net/blog/2011/02/07/canon-rebel-t3i/

    > Ale o iloe zrozumiałem tu jest na odwrót - piszesz o cyfrowym zoom in a
    > tu masz cyfrowy zoom out.

    Chyba jednak zoom in:

    The huge resolution of the still imager used in DSLRs (far exceeding the 1080p
    resolution needed for HD) can be utilized by this new video feature: It crops
    from 3x to 10x of the middle of the sensor while maintaining 1080p resolution.

    Czyli:
    Duża rozdzielczość przetwornika obrazu w lustrzankach (znacznie przekraczająca
    potrzeby HD) może być użyta w taki właśnie sposób: wybiera się środkowe 1/3
    do 1/10 całego pola sensora, zachowując pełną rozdzielczość 1080p.

    Pod pojęciem "zoom cyfrowy" rozumie się zwykle takie powiększanie, które
    wymaga rozciągnięcia jednego piksela z sensora na więcej niż jeden piksel
    końcowego obrazu (przez interpolację, powielenie itp). Tutaj nie ma
    takiej potrzeby, bo czujnik ma wystarczający zapas rozdzielczości.

    Takie coś ma kamerka Xacti, o której wcześniej pisałem:
    http://www.trustedreviews.com/camcorders/review/2009
    /01/31/Sanyo-Xacti-VPC-HD2000/p1

    Sanyo also claims the HD2000 has a 16x Advanced Zoom (...) However, Advanced Zoom
    isn't quite the same as Optical Zoom. When shooting video, the camcorder is using
    more pixels on its CMOS than it needs for 1,920 x 1,080, so it can safely zoom in
    on a portion of the sensor without losing resolution.

    czyli:
    Sanyo twierdzi również, że HD2000 ma 16-krotny zoom zaawansowany. Nie jest to
    to samo co zoom optyczny. Podczas nagrywania wideo, kamera używa więcej
    pikseli sensora CMOS niż potrzebuje dla rozmiaru 1920 x 1080. Może więc
    bezpiecznie powiększyć obraz z części czujnika bez utraty rozdzielczości.

    Kiedyś zgłaszałem pewien pomysł racjonalizatorki i go jeszcze nie opatentowałem :)
    Otóż powyższa idea może posłużyć do budowy lepszego "cyfrowego zoomu".
    Wystarczy skopiować budowę siatkówki człowieka: w pobliżu centrum pola widzenia
    gęstość elementów światłoczułych jest większa niż na brzegach.
    W normalnym trybie rozdzielczość całości byłaby zgodna z "zewnętrzną",
    czyli środkowe piksele były uśredniane. A przy powiększaniu - można wyciąć środek
    takiego obrazu i dalej mieć pełną rozdzielczość. Albo można uzupełnić format
    JPG o obsługę obrazu w wielu rozdzielczościach i zapisywać środek "gęściej",
    pozostawiając odbiorcy możliwość powiększania.

    P.

  • 9. Data: 2011-02-20 23:30:40
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "gęściej",
    > pozostawiając odbiorcy możliwość powiększania.

    tyle, że MZ nie miałoby to większego sensu, bo tworzenie obszaru o mniejszej
    rozdzielczości na obrzeżach matrycy nie dawałoby specjalnych korzyści ani
    oszczędności w stosunku do całej matrycy o większej rozdzielczości, takiej,
    jaką chciałbyś miec tylko w centrum