  • Date: Wed, 12 May 2010 22:32:53 +0200
    From: PaPi <r...@d...trzy>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 51mln zl za kilometr?

    > A moze po prostu z kapelusza dodaly 50%, bo taki mialy kaprys.
    > To w jakims dzikim kraju i daleko.
    > Krajowe firmy wziely przyklad i drogi sa jednak drozsze.

    I tak naraz 15 firm nie zwiazanych ze soba dalo ot tak 50% wiecej ?

    > Walka z wiatrakami.
    > Startowali Chinczycy wprost, czy jakas polska spolka ze 100% chinskim
    > kapitalem ?

    Startowali Chinczycy wprost.

    > A jak jej nie dopuszcza, to zaloza w Niemczech, i juz jej odrzucic nie
    > bedzie mozna.

    Niech zakladaja. Zaplaca wtedy tam podatki i bedzie wszystko ok.

    > No ale o co chodzi - mamy wybrac drozsza firme ale "nasza", zeby jeszcze
    > wieksze podatki zaplacic ? :-)

    Nie. Mamy wybrac firme z kregu, z ktorego pochodza te podatki - czyli z
    Unii Europejskiej.
    Dlatego, ze min. przez te podatki mozemy budowac drogi. Chinski podatnik
    nijak nie doklada sie do budowy drog w Polsce. Dlaczego zatem mamy
    pozwalac firmie odprowadzajacej podatki do chinskiego budzetu budowac u
    nas ?

    > Uniewaznia, czy moze uniewaznic ?

    Uniewaznia. W dzisiejszych czasach to raczej trudna do wyobrazenia
    sytuacja bowiem przetargi rozstrzygane sa czesto za 50-70% przygotowanej
    ceny.

    > No coz, nie potrafie odszukac zamowienia, ale we wroclawiu ponoc
    > przekroczyla.
    > Tylko ze stadion powstac musi. No - nie za kazda cene, ale 40% miasto
    > jakos przelknelo ..

    Byc moze doszlo tam do jakiegos dofinansowania zewnetrznego - tj. moze
    spolka majaca wybudowac ten stadion oglosila przetarg. Miala ilestam
    pieniedzy przygotowanych. Zmuszona do wybrania jakiejs oferty dogadala
    sie z miastem, ze ono doplaci brakujaca sume.
    W przypadku drog nie ma takiej mozliwosci. Tj. nie slyszalem by jakis
    trzeci podmiot dofinansowywal budowe drog przez GDDKiA.