eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody51mln zl za kilometr?Re: 51mln zl za kilometr?
  • Data: 2010-05-12 22:32:53
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: PaPi <r...@d...trzy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >> Bajdurzysz. Skoro te same firmy w Polsce nie moga dac nizszej ceny, to
    >> znaczy, ze budowa na jaka sie powolujesz w Niemczech (bo mam nadzieje
    >> powolujesz sie na cos konkretnego) miala inna specyfike.
    >> Bo jak inaczej to wytlumaczysz ?
    >
    > A moze po prostu z kapelusza dodaly 50%, bo taki mialy kaprys.
    > To w jakims dzikim kraju i daleko.
    > Krajowe firmy wziely przyklad i drogi sa jednak drozsze.

    I tak naraz 15 firm nie zwiazanych ze soba dalo ot tak 50% wiecej ?

    > Walka z wiatrakami.
    > Startowali Chinczycy wprost, czy jakas polska spolka ze 100% chinskim
    > kapitalem ?

    Startowali Chinczycy wprost.

    > A jak jej nie dopuszcza, to zaloza w Niemczech, i juz jej odrzucic nie
    > bedzie mozna.

    Niech zakladaja. Zaplaca wtedy tam podatki i bedzie wszystko ok.

    >> Mam w nosie kto tam bedzie zatrudniony. Chodzi o to skad pieniadze na
    >> budowe sa brane. Ano brane sa przynajmniej w polowie z budzetu
    >> unijnego. Reszta pochodzi z budzetu krajowego.
    >> Czy firmy Chinskie, albo obywatele Chin w jakikolwiek sposob
    >> wspomagaja te budzety ? Nie. I dlatego np. w Chinach moga byc nizsze
    >> podatki.
    >> Ale skoro nie wspomagaja podatkami budowy drog czy to w Polsce czy w
    >> innym kraju UE to nie powinny miec prawa startowac i korzystac z
    >> daniny podatnikow Unijnych.
    >
    > No ale o co chodzi - mamy wybrac drozsza firme ale "nasza", zeby jeszcze
    > wieksze podatki zaplacic ? :-)

    Nie. Mamy wybrac firme z kregu, z ktorego pochodza te podatki - czyli z
    Unii Europejskiej.
    Dlatego, ze min. przez te podatki mozemy budowac drogi. Chinski podatnik
    nijak nie doklada sie do budowy drog w Polsce. Dlaczego zatem mamy
    pozwalac firmie odprowadzajacej podatki do chinskiego budzetu budowac u
    nas ?

    >> To zupelnie nie tak dziala.
    >> Zamawiajacy (w tym momencie GDDKiA) na podstawie projektu i kosztorysu
    >> okresla maksymalna sume jaka moze przeznaczyc na inwestycje. Jesli
    >> najtansza oferta jest o 10% wyzsza od tej sumy to z mocy prawa
    >> przetarg sie uniewaznia.
    >
    > Uniewaznia, czy moze uniewaznic ?

    Uniewaznia. W dzisiejszych czasach to raczej trudna do wyobrazenia
    sytuacja bowiem przetargi rozstrzygane sa czesto za 50-70% przygotowanej
    ceny.

    >> To nie jest tak, ze wygrywa najtanszy ale za dowolnie wysoka kwote.
    >
    > No coz, nie potrafie odszukac zamowienia, ale we wroclawiu ponoc
    > przekroczyla.
    > Tylko ze stadion powstac musi. No - nie za kazda cene, ale 40% miasto
    > jakos przelknelo ..

    Byc moze doszlo tam do jakiegos dofinansowania zewnetrznego - tj. moze
    spolka majaca wybudowac ten stadion oglosila przetarg. Miala ilestam
    pieniedzy przygotowanych. Zmuszona do wybrania jakiejs oferty dogadala
    sie z miastem, ze ono doplaci brakujaca sume.
    W przypadku drog nie ma takiej mozliwosci. Tj. nie slyszalem by jakis
    trzeci podmiot dofinansowywal budowe drog przez GDDKiA.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: