  • Data: 2010-05-11 20:37:41
    Temat: Re: 51mln zl za kilometr?
    Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:0fa14a9f-2247-4e2c-98b1-c297ec0fb53e@p2g2000yqh
    .googlegroups.com...
    On 11 Maj, 17:39, pwz <p...@o...eu> wrote:
> [...]
    dowe-autostrady-a4...

    > Technologia nie jest tu istotna. Teren nie jest istotny. Nie decyduje
    > też o tym rynek (podaż-popyt). Wiesz, co decyduje? Zapotrzebowanie
    > polityczne. Trzeba np. zrobić autostradę z A do Z (Euro 2012!),
    > pochwalić się przed wyborami itp. -> robimy z dnia na dzień, wszystko
    > jedno za jaką cenę, bo to przecież i tak publiczne pieniądze (nie moje =
    > niczyje). Byle zrobić. Firmy robiące drogi dobrze o tym wiedzą...
    > pwz

    To jest teoria spiskowa, ja wiem ze dla biurokraty nie ma gornej
    granicy i ceny w budzetowce sa swiatem alternatywnym. Ciekawi mnie czy
    to sie daje normalnie uzasadnić. Np. przez porownanie z jakaś
    inwestycją "prywatną" bo ja wiem. Budowa parkingu przy hipermarkecie
    za 20mln zl za 500m czy coś...

    Da się "normalnie" uzasadnić. Jest PRZETARG. Wygrywa NAJNIŻSZA CENA.
    Problem polega na tym, że firmy startujące w przetargu dają cenę 5 razy
    wyższą od kosztów.
    Raz wygra ten raz tamten, a kasa leci...

    Feromon