  • 11. Data: 2011-05-29 10:23:41
    Temat: Re: 500d vs 7d ;-)
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-29 08:30, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > Jeśli przyjdzie ci do głowy kupić lepszy aparat "na przyszłość", to
    > przemyśl to jeszcze raz. Za kilka lat i tak niezależnie czy kupisz 7D,
    > czy 5D MarkII i tak będziesz chciał zmienić, bo zdjęcia będą "jakieś
    > takie słabe" w porównaniu z Canonem 1700D ;)
    > Postęp technologiczny pędzi galopem i jest to nieubłagane. Na
    > pocieszenie dodam, że mój Pentax K110D nadal, pomimo upływu lat robi tak
    > samo dobre zdjęcia. Poziom wymagań amatorskich lustrzanki cyfrowe
    > osiągnęły już pewnie z premierą Canona 60D i 30D (nie mylić z nowymi,
    > tylko z tymi starymi przed rewolucyjnym Canonem 300D).

    Napiszę po sobie - posiadałem wcześniej 450D, później przesiadłem się na
    50D i moje wrażenia są takie -
    - to, że jest większy to działa tylko na korzyść, bo większy właśnie
    znaczy bardziej poręczny - pewniej leży w dłoni. Jak ktoś ma dłoń jak
    grabie to taki xxxD będzie po prostu za mały. Teraz jak biorę mojego
    starego 450D do ręki to mam wrażenie, jakbym brał jakąś zabawkę.
    - to czy aparat leży na półce czy nie zależy tylko i wyłącznie od
    fotografa, a nie czy jest cięższy i mniej poręczny.
    - 550D i 7D mają na pewno swoje wady i zalety, a jeśli są identyczne to
    brałbym bez namysłu 7D właśnie z powodu wielkości, poręczności.

  • 12. Data: 2011-05-29 10:58:55
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 29 May 2011 12:23:41 +0200, Olo wrote:
    > - to czy aparat leży na półce czy nie zależy tylko i wyłącznie od
    > fotografa, a nie czy jest cięższy i mniej poręczny.

    A to zalezy. Pakowales kiedys plecak, ktory bez fotogratow juz wazy 20kg?
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2011-05-29 12:09:25
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kyte" <k...@n...com> napisał w wiadomości

    > Witam. Zastanawiam sie nad wymiana 500D na 7D. Bardzo prosze o informacje
    > czy odczuje roznice w jakosci zdjec pomiedzy tymi 2 aparatami -
    > fotografujac
    > amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200
    > f4. Dzieki i pozdr. K.

    wymienilbym na 60D, 7D znajac zycie niebawem doczeka sie nastepcy
    i bedziesz patrzal z pogarda na nowy model
    chociaz po canonie nie wiadomo czy nastepca, byc moze 8D to przypadkiem nie
    bedzie krok w tyl :)

    powiem tak, wachalem sie pomiedzy 50D i 60D
    wybralem 60D mimo durnych stekan i opini ze plastik,
    a został wykonany z wlokien weglowych stosowanych w F1
    brak jakiegos tam guziczka AWB
    ze wolniejsza szybkostrzelnosc ktora jest taka sama
    ze inaczej szumi i inna dynamika
    pierdu pierdu, reszta to same plusy, wiecej gadzetow (pomijam filmowanie)

    live view i obracany ekran to same plusy
    zwasze bylem wsciekly na to ze musze zejsc do parteru kladac sie na ziemi
    nigdy nie mialem z tym problemu bo ciuchy mialem odpowiednie
    ale nie zawsze tak bywalo :)
    pozatym dzieki uchylnemu ekranowi mozesz robic zdjecia przez wysoki plot w
    jakims zoo :)

    wada to ciezar, niestey

    w przypadku 400-600D mozna bylo trzymac zestaw bez wysilku swobodnie
    tutaj waga jest cholernie odczuwalna

    nie zalecam ganianie za sprzetem i nowinkami
    osobiscie przesiadlem sie z wysluzonego 400D zakupionego w 2006
    wiec praktycznie odczekalem 4 kolejne modele puszek z tej serii
    zanim zdecydowalem sie na zakup 60D, czyli 5lat

    identycznie postepuje z systemem operacyjnym
    do dzis siedze na XP, odczekalem tandetna Viste i w miare dobra 7,
    w przyszlym roku wymienie caly sprzet wraz w Windows 8
    co prawda wymienilem dyski na wieksze i dodatkowy na backup

    jestem zdania ze nie ma co szalec i byc na topie
    zamiast wymiany body jest, apsirujesz w jednocyfrowe serie
    poczekaj na nowy model, a w miedzyczasie
    zainwestuj W DOBRE SZKLA, KUP SOBIE JAKAS STALE 60MM
    nowa torbe statyw glowice szybsze karty
    na tych inwestycjach nie stracisz a bogactwo twojego zaplecza moze sie
    zdecydowanie przydac

    inwestycja w puche 7d niewiele co ci
    dla mnie to poki co wurzucona kasa, kup jakas stalke portretowke
    niekoniecznie macro

  • 14. Data: 2011-05-29 12:39:09
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > A to zalezy. Pakowales kiedys plecak, ktory bez fotogratow juz wazy 20kg?

    tam plecak, wybierz sie ze sprzetem w gory i zrob panoramke
    noszenie dzieciaka to przy tym pikus :)

  • 15. Data: 2011-05-29 13:10:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 10:42, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Co to znaczy "farfoclowaty" i jak to jest, że żaden serwis testujący
    > tego nie zauważył?

    Widocznie nie ma jednostki farfoclowatości :)
    Bo i tego nie sposób zmierzyć, to się po prostu widzi. Nie mam niestety
    porównań robionych w tej samej chwili, ale to nie ważne, bo co trzeba
    widać od razu. Poniżej trzy wycinki, dość przeostrzone, obiektyw ten sam:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/szczegoly/
    450d.jpg
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/szczegoly/
    7d.jpg
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/szczegoly/
    epl1.jpg
    Wystarczy zwrócić uwagę na liście. Nie sposób ich wyostrzyć w 7d, bo nic
    się nie dzieje poza wzmocnieniem szumu i artefaktów. To samo dotyczy
    550d (też miałem chwilkę). 7d pracowałem kilka miesięcy, używałem także
    droższych stałek. Niestety nie sprawdziłem zachowania się tej matrycy i
    projekt mocno ucierpiał (fotogrametria).

    Oczywiście jeśli ktoś nie widzi różnicy, bądź ''gorszości'' któregoś z
    rozwiązań, niech szczęśliwy o tym nie myśli :)

    --
    pozdrawia Adam
    /25% badanych nie wie ile to jest 25%/

  • 16. Data: 2011-05-29 13:11:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 14:09, Kris_Poland pisze:
    > powiem tak, wachalem sie pomiedzy 50D i 60D
    > wybralem 60D mimo durnych stekan i opini ze plastik,
    > a został wykonany z wlokien weglowych stosowanych w F1

    A jakie to ma w ogóle znaczenie w przypadku aparatu fotograficznego? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zarabiam jedyne/

  • 17. Data: 2011-05-29 14:09:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-05-29 15:10, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Bo i tego nie sposób zmierzyć, to się po prostu widzi. Nie mam niestety
    > porównań robionych w tej samej chwili, ale to nie ważne, bo co trzeba

    Gdyby tak było, to testerzy zapewne by o tym wspominali. I nie musiałbym
    pytać o co ci właściwie chodzi :)

> [...]
    > Wystarczy zwrócić uwagę na liście. Nie sposób ich wyostrzyć w 7d, bo nic
    > się nie dzieje poza wzmocnieniem szumu i artefaktów. To samo dotyczy

    Nie zauważyłem takich efektów na 550D. Może nie zwracałem na to uwagi,
    ale jednak.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 18. Data: 2011-05-29 14:34:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 16:09, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Gdyby tak było, to testerzy zapewne by o tym wspominali. I nie musiałbym
    > pytać o co ci właściwie chodzi :)

    Nikt z testerów nie ciągnie rawów tam mocno za uszy. To, że się czasem
    da, to taki gratis poza normami sprawiający, że sprzęt za tysiaka
    dorównuje takiemu za tysiaków kilkadziesiąt (choć, gdyby z takiego
    Hasselblada ciągnąć...)

    --
    pozdrawia Adam
    /największa porażka Amerykanów? - upadek Związku Radzieckiego/

  • 19. Data: 2011-05-30 05:57:11
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał w wiadomości grup
    > A jakie to ma w ogóle znaczenie w przypadku aparatu fotograficznego? :)

    będzie naturalnie szybszy i nie wypadał z zakrętów :)

  • 20. Data: 2011-05-30 06:13:42
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

> [...]
    > fotografujac
    > amatorsko. Wakacje, wypady w teren etc.... Mam 17-55 f2.8 canona i 70-200

    Uzywałem obie puszki. 7d daje minimalnie LEPSZY obrazek, łatwiejszy do
    odszumiania na wysokich ISO (1600, 3200) - zachowuje więcej detalu.
    Oczywiscie zamiana tylko z tego powodu raczej nie ma sensu.