  • 1. Data: 2011-05-28 22:38:16
    Temat: Dlaczego powstal Canon 17-85 mm f/4-5.6 IS USM ?
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    ciezko mi zrozumiec dlaczego wiele konstrukcji powstalo calkowicie
    bezsensownie

    podejrzewam ze marketingowo najpierw decyduje sie o wyborze ogniskowej
    a pozniej zrobmy co sie da do danej ceny, a wyjdzie to co wyjdzie i wypuscmy
    cos musimy ludziom dac do lapy

    w przypadku L raczej nie ma takich dylematow cenowych

    Canon ma pewnie dokladnie gdzies jaka jakosc przedstawia
    marzeniem sa calkowicie zamkniete konstrukcje gdzie w przypadku L tez to sie
    nie zadza

    koncem koncow firma do ktorej ma sie zaufanie nie powinna wypuszczac lipy za
    wyzsza kase
    niz kitowa, zwlaszcza ze konkurencja nie spi

  • 2. Data: 2011-05-29 07:59:37
    Temat: Re: Dlaczego powstal Canon 17-85 mm f/4-5.6 IS USM ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 00:38, Kris_Poland pisze:
    > ciezko mi zrozumiec dlaczego wiele konstrukcji powstalo calkowicie
    > bezsensownie

    Nie tak do końca, nie było takiego zakresu i stabilizacji w jednym. O
    ile pamiętam, to była odpowiedź na jakieś szkło konkurencji. A że im nie
    wyszło... cóż.

    Zresztą to było niezdrowo drogie, obecnie kosztuje chyba 1/3 swojej ceny
    premierowej.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym kiedyś napisać coś takiego, co z miejsca rozśmieszyłoby mnie/

  • 3. Data: 2011-05-29 08:51:23
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

> [...]
    > wyszło... cóż.
    >
    > Zresztą to było niezdrowo drogie, obecnie kosztuje chyba 1/3 swojej ceny

    bardziej mnie interesuja zalozenia konstrukcyjne przy projektowaniu szkla
    popatrzmy na 17-40, wszedzie problemem staje sie wysuwajaca soczewka
    brak ogniskowania wewnetrznego to przejaw lenistwa czy ukladu soczewek ich
    ilosc
    gdzie pada stwierdzenie tak sie nie da i juz,
    pozniej w praniu wychodzi winietowanie, abberacja i inne kwiatki, czy to
    koryguja zmianiajac
    konstrukcje ??? pewnie to zalezy od przeznaczenia i klasy obiektywu

    irytuje mnie taki stan rzeczy w ktorym za cene L nie otrzymuje sie
    doskonalego optycznie szkla
    bym przymkonol na wady przy pelnej dziurze ale w pozostalych zakresach ?
    np 17-55 IS 2.8 winietowanie, a abberacja wszedzie obecna, no i ogniskowanie
    poprzez wysuwanie
    zewnetrznej soczewki buuu

    interesuje mnie geneza powstawania szkla, prawda jest to ze jak cos jest do
    wszystkiego
    to jest do niczego, jakie sa zalozenia i jakim cudem buble wychodza na
    rynek, pozniej po cichu
    zastepowane po rekacji uzytkownikow lepszymi konstrukcjami?
    przeciez to martnotractwo funduszy

  • 4. Data: 2011-05-29 09:00:59
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    > lipy za wyzsza kase
    > niz kitowa, zwlaszcza ze konkurencja nie spi

    Mała prośba. Zacznij stosować jakąś interpunkcję.

    JD

  • 5. Data: 2011-05-29 13:29:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 10:51, Kris_Poland pisze:
> [...]
    > koryguja zmianiajac
    > konstrukcje ??? pewnie to zalezy od przeznaczenia i klasy obiektywu

    Tanio, szybko, tanio...

    > np 17-55 IS 2.8 winietowanie, a abberacja wszedzie obecna, no i
    > ogniskowanie poprzez wysuwanie
    > zewnetrznej soczewki buuu

    I nieszczelność, ale to akurat wiele konstrukcji.

> [...]
    > rynek, pozniej po cichu
    > zastepowane po rekacji uzytkownikow lepszymi konstrukcjami?

    Ludki kupują więc jest dobrze. Zapytaj grupowego trolla, który ma
    założenie sprzedawać gówno, bo klienci tego chcą. Tak niestety działa
    większość ludzi.

    --
    pozdrawia Adam
    /zostałbym ateistą, ale boję się iść do piekła.../