eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    Date: Wed, 27 Jan 2010 17:19:21 +0100

    Polon pisze:

    > Na czym polega lepszosc filmow kreconych 5Dm2 nad 500D?
    >
    > Z opisow aparatow wynika, ze:

    Z opisów wynika, że będę miał 1500zł emerytury :)

    Po prostu należy wziąć oba aparaty i zobaczyć, co produkują. 5D i 7D
    znam z sampli sieciowych i parametry obrazu są znacznie ciekawsze. 500D
    ma ograniczoną dynamikę względem tego, co da się wycisnąć ze zdjęcia i
    jak pisałem, marną rozdzielczość, mniej więcej 1/3 deklarowanej.
    Najlepiej po prostu porównać stopklatkę ze zdjęciem, wszystko się
    wyjaśni (oglądaj w 1:1):
    http://grejt.grejt.pl/temp/500d_film.jpg
    http://grejt.grejt.pl/temp/500d_zdjecie.jpg
    Film i tak był ustawiony w trybie najniższego kontrastu, a jednak
    przepalił światła i posłał w czernie najciemniejsze fragmenty. A
    dynamika tego kadru nie była zbyt duża.

    Tryby o niższej rozdzielczości w ogóle nie mogą być brane pod uwagę ze
    względu na tragiczny algorytm resajzujący. Jest to olbrzymie
    niedopatrzenie, podobnie jest w EP1. Każda skośna linia zamieni się w
    koszmarne schody.

    > a wiec wydaje sie, ze 500D powinien krecic rownie dobre/ zle filmy jak
    > 5Dm2...

    Dlatego nie ufaj nigdy wykresom, tabelkom i parametrom :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl