eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRe: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 500D vs 50D, jesli na fotkach nie widac roznicy to po co przeplacac?
    Date: Wed, 27 Jan 2010 03:14:48 -0800 (PST)

    > 1.Filmy
    >
    > 500D nagrywa filmy
    > 50D nie nagrywa filmow
    >
    > Ja nie zamierzam krecic wielu filmow, ale ciesze sie bardzo na te opcje.
    >
    > 500D mozna nakrecic naprawde wysokiej jakosci filmy, to nie jest banalny
    > bajer tylko super opcja wiec ja ja biore, mowie dziekuje i klaniam sie w pas
    > inzynierom Canona.
    >
    > Jesli ktos nie wie jakie sa mozliwosci 500D w kwestii filmowania to
    > zapraszam:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=Q9bqTd41unY

> [...]

    na kazde pytanie moglbym odpowiedziec szczegolowo , wiec lepiej
    odpowienm w skrocie.
    jesli punkt ciezkosci lezy na fotografowaniu , to dalbym priorytet
    apartowi i kupil sprawnie dzialjacy aparat.
    jesli punkt ciezkosci lezy na filmowaniu , to lupilbym sprawnie
    dzialajaca kamere , z mozliwosciami jakiej nie daje aparat .

    jesli ktos szuka kompromisu i rozwiazania optymalnego , to wiemy ze
    nigdy rozwiazanie optymalne nie jest rozwiazaniem najlepszym - jest
    tylko rozwiazaniem najmniej zlym.

    ad2
    uzysk zdjec ostrych z c450d w moim przypadku byl ok 30 % .
    w przypadku 50d ok 80 % moze nawet wiecej.
    amator potrzebuje allround aparatu , czyli talkiego , ktorym moze
    zrobic prawidlowe zdjecie sceny stacjonarnej np przy swiatecznym
    sniadania , ale tez chcilaby miec ostre zdjecie lecacego samolotu na
    erszol.

    ad3. ergonomia c500d jest dobra , c50d znacznie lepsza
    jesli ciezar za duzy to zalecam pare dni cwiczen z hantlami 5 kg.
    Wolalbym lzejszy ( np wersje b w obudowie z plastiku , ta elektronowa
    obudowa niczemu nie sluzy) , ale z drugiej strony majac ciezszy aparat
    na szyi masz poczucie czegos bardziej szlachetnego ;-)
    Np moziwosc przerzucenia pomiedzy sensorami za pomoca jaysitika .
    wspaniala rzecz , praktycznie wyklucza koniecznosc przekadrowywania .
    jesli zobaczysz zdjecia amatorskie to chyba z 90% jest zle kadrowanych
    - za duzo nieba nad glowa , obciete nogi - to skutek pracy wylacznie
    na sesnor centralny.

    ad4. Jeli w obu aparatch dokonasz pawidlowo nastaw recznie lub przy
    uzyciu automatyki to jakosc zdjec bedzie porownywalna. C50d
    wspolpracuje lepiej z obiektrywami b . szerokokatnymi .
    uzysk z c450/c500d to poziom 30% ( wiele ujec nie dasz rady wogiole
    powtorzyc , jakby z erszol , gdzie trafnosc na samoloty w ruchu to
    niemal 0 % - kwestia przypadku )

    ad 5 - ktorego nie bylo.
    c50d jest aparatem tanszym od c500d. !!!

    do c500 d musisz dodac koszt strojenia kazdego z obiektywowow jesli
    chcialbys miec batdziej zblizony uzysk zdjec robionych przy uzyciu Af
    j do z c50d.

    dla mnie c450d byl najdrozszym aparatem jaki kiedykolwiek posiadalem.
    wklad czasu w uzyskanie jako takiego wyniku , albo tez strata czasu
    wskutek nietrafionych zdjec jest bezcenna.

    w gruncie rzeczy to kwestia wymagan. jesli tos zadawala sie ostroscia
    na poziomie 50 % tej jaka moglby miec - to bedzie zadowowlony. AF przy
    kreceniu filmow nie odgrywa roli.