  • Data: 2009-05-26 23:43:21
    Temat: Re: 50/1.4 i 50/1.8 Canon z mocowaniem Canona
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "MariuszM" gvhlo8$irv$...@n...onet.pl

    > Cięższy? Dłuższy? To są malutkie szkła. Do czego Ty to przypinasz i co pstrykasz,
    że zależy Ci na masie i gabarytach.

    Nie twierdzę, że to wady dyskwalifikujące.

    W zasadzie ;) wadzi mi tylko cena.

    > Na dalekie wycieczki się nie nadaje, bo ogniskowa na cropie do bani.

    No... Ja bym wolał z 500 mm...

    Nigdy nie pojmę, po co ludziom te krótkie szkła...
    Jak zobaczyłem Sigmę 150-500 z OrgazmemStabilizacyjnym,
    zapałałem żądzą nieczysta do tego obiektywu... Ale nie
    aż tak nieczystą, aby go ukraść, choć aż tak nieczystą,
    że aby go zwrócić, musiałem forsować ochraniarzy stojących
    na bramkach, żeby nie napisać, że na czatach...

    Żaden nie protestował, choć jeden zuchwale ;) zawołał:

    -- A bilet?!

    Zasadniczo ;) bramkarz, który mnie nie lubi -- to ewenement. :)
    Naliczyłbym ze 3, w tym jednego od Kaczyńskich, jednego z Auchan
    i jednego nawszelkowypadkowego... ;)

    Wróćmy jednak do ciężkiego ;) tematu 50/1.xxx

    Jakby tu napisać... Od jakiegoś czasu jestem kłócony z ludźmi,
    którzy mnie lubią, ale niektórzy z nich zauważają, że z mądrymi
    ludźmi mnie nikt nie pokłóci...

    Akurat do Canona mam sentyment (nie bez powodu) ale uważam,
    że te/jego szkła należą już do historii... Oczekuję rewolucji
    szklanej, nowych obiektywów...

    > Zresztą oba śmiesznie wyglądają przypięte do chociażby 50D.

    Pewnmie można do nich doczepić jakąś osłonę psłoneczną długą
    na 55 centymetrów... :) Zyskają na profesjonalistycznej budowie...
    (nie wiem, co oznacza to długie słowo, ale inne tu nie pasowąły az tak źle)

    > Aha, zapomniałeś o nieporównywalnie lepszej jakości wykonania
    > - np. metalowy gwint konta plastyk,

    1.8 ma gwint plastykowy na filtry?

    > skala odległości czy "użyteczne"

    Mnie to nie jest potrzebne.

    > manualne ustawienie ostrości - w przypadku f1,4.

    Fakt -- czasami przydaje się...

    > Brak luzów. Oprócz światła i AF to są najważniejsze "za".

    > Nie bardzo rozumiem co Ty próbujesz uzasadnić.

    Że chyba jestem senny. :) (śpiący?)

    Napisałem (czy chciałem tak napisać) że nie jestem zachwycony
    tymi obiektywami a cena 50/1.4 jest dla mnie zbyt wysoka. :)

    Przemyśle jeszcze ten temat, ale raczej odpuszczę sobie te szkiełka. :)

    Może jeszcze sprawdzę te luzy...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'