    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Sun, 7 Mar 2010 18:48:42 +0100

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > trzeba jednak też zastanowić sie ile tak naprawdę "nowych" produktów jest
    > nowatorska i wymagała badań. Wiele wskazuje ze obecnie większość produktów
    > to tylko przepakowane w nową obudowę stare konstrukcje, gorzej spora część
    > produktów ma nowatorską i oryginalną tylko obudowę, bo wnętrze pochodzi z
    > jednej fabryki gdzieś w Chinach czy na Tajwanie.

    Zgadza się - producenci dla nakręcenia koniunktury często wprowadzaja na
    rynek 'nowości' które niewiele nowego wnoszą. Dzięki temu mogą częściej
    zmieniać asortyment sprzedawanych wyrobów. Nie zmienia to jednak faktu, ze
    co pewien czas pojawiają się wyroby w istotny sposób przeprojektowane - i to
    właśnie kosztuje.

    > Znowu przykład branży farmaceutycznej, od kilku lat spada drastycznie
    ilość
    > nowatorskich leków prowadzanych do sprzedaży, większość nowych leków to
    > tylko nowa nazwa i jakaś niewielka zmiana ilości składników czynnych.

    W przypadku branży farmaceutycznych dochodzi jeszcze jedna kwestia - każdy
    nowy lek musi uzyskać odpowiednie atesty co sporo kosztuje - całkiem niemało
    ludzi zyje sobie zupełnie nieźle z prowadzenia odpowiednich badań
    zakończonych wystawieniem odpowiednich certyfikatów bezpieczeństwa... W
    innych branżach obowiazek uzyskania atestów też obowiazuje, ale wydaje mi
    sie, ze w pzrypadku leków i sprzętu medycznego jest on szczególnie
    rozbudowany.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)