eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa4 złote za fotoRe: 4 złote za foto
  • Data: 2010-03-07 17:35:23
    Temat: Re: 4 złote za foto
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > >[...]
    > > W przypadku wyrobów zaawanowanej technologii znaczącą część kosztów
    > > produkcji stanowią koszty badań, projektowania i wdrożenia. Sama
    > > produkcja procesora zapewne jest na tyle tania, ze za 700zł da się
    > > sprzedać z zyskiem. Ale zaprojektowanie procesora i wdrożenie go do
    > > produkcji kosztowało - i te koszty też się muszą zwrócić. Znaczna
    > > część tej początkowej, wysokiej ceny idzie właśnie na pokrycie
    > > kosztów poniesionych na uruchomienie produkcji. Gdy te koszty już się
    > > zwrócą - mozna obniżyć cenę i nadal wychodzi się na swoje.
    >
    > a potem sie okazuje że te opowieści o strasznych koszta to bzdura.
    Koncerny
    > farmaceutyczne wciąż mamią świat tym że wysokie ceny elków wynikają ze
    > straszliwych nakładów na badania naukowe. Potem jakiś spryciarz zaczyna
    > analizować ich sprawozdania finansowe i okazuje sie że na badania wydają
    > kilka naście procent budżetu. najwięcej idzie na marketing (ciekawe czy
    > łapówki dla lekarzy i opiniotwórczych mediów też w to wliczają).
    >

    Koszty marketingu (w tym zarówno łapówek jak i ogłupiającej reklamy) są
    niewątpliwie często bardzo duże, ale opracowanie i wdrożenie nowego wyrobu
    też musi kosztować - i te koszty muszą się producentowi zwrócić. A zwrócić
    się mogą tylko wtedy, kiedy zostaną wliczone w cenę sprzedawanego wyrobu.
    Różnica miedzy kosztami opracowania i wdrożenia wyrobu a kosztami marketingu
    jest taka, że koszty opracowania i wdrozenia są ponoszone na początku - i
    gdy już sie zwrócą - nie potrzeba ich uwzględniać w cenie wyrobu. Koszty
    marketingowe zaś są ponoszone pzrez cały czas sprzedaży (zaprzestanie
    reklamy skutkuje spadkiem spzredaży i wyparciem wyrobu z rynku przez
    inwestujacą w reklamę konkurencję) i rzutuja na cenę wyrobu praktycznie
    przez cały czas istnienia wyrobu na rynku.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: