eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowa4 złote za fotoRe: 4 złote za foto
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 4 złote za foto
    Date: Sun, 7 Mar 2010 18:35:23 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <hn0o4r$ina$1@news.onet.pl>
    References: <4b8e9291$1@news.home.net.pl>
    <f...@f...googlegroups.com>
    <hmoqkq$ggq$1@inews.gazeta.pl> <hmqktn$dug$1@inews.gazeta.pl>
    <hmukld$ceh$1@news.dialog.net.pl> <hmuna0$h0m$1@news.onet.pl>
    <hn021a$q7p$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: staticline12607.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267983323 19178 85.89.170.68 (7 Mar 2010 17:35:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Mar 2010 17:35:23 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1983
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1983
    X-Antivirus: avast! (VPS 100307-0, 2010-03-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:850759
    [ ukryj nagłówki ]

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > >[...]
    > > W przypadku wyrobów zaawanowanej technologii znaczącą część kosztów
    > > produkcji stanowią koszty badań, projektowania i wdrożenia. Sama
    > > produkcja procesora zapewne jest na tyle tania, ze za 700zł da się
    > > sprzedać z zyskiem. Ale zaprojektowanie procesora i wdrożenie go do
    > > produkcji kosztowało - i te koszty też się muszą zwrócić. Znaczna
    > > część tej początkowej, wysokiej ceny idzie właśnie na pokrycie
    > > kosztów poniesionych na uruchomienie produkcji. Gdy te koszty już się
    > > zwrócą - mozna obniżyć cenę i nadal wychodzi się na swoje.
    >
    > a potem sie okazuje że te opowieści o strasznych koszta to bzdura.
    Koncerny
    > farmaceutyczne wciąż mamią świat tym że wysokie ceny elków wynikają ze
    > straszliwych nakładów na badania naukowe. Potem jakiś spryciarz zaczyna
    > analizować ich sprawozdania finansowe i okazuje sie że na badania wydają
    > kilka naście procent budżetu. najwięcej idzie na marketing (ciekawe czy
    > łapówki dla lekarzy i opiniotwórczych mediów też w to wliczają).
    >

    Koszty marketingu (w tym zarówno łapówek jak i ogłupiającej reklamy) są
    niewątpliwie często bardzo duże, ale opracowanie i wdrożenie nowego wyrobu
    też musi kosztować - i te koszty muszą się producentowi zwrócić. A zwrócić
    się mogą tylko wtedy, kiedy zostaną wliczone w cenę sprzedawanego wyrobu.
    Różnica miedzy kosztami opracowania i wdrożenia wyrobu a kosztami marketingu
    jest taka, że koszty opracowania i wdrozenia są ponoszone na początku - i
    gdy już sie zwrócą - nie potrzeba ich uwzględniać w cenie wyrobu. Koszty
    marketingowe zaś są ponoszone pzrez cały czas sprzedaży (zaprzestanie
    reklamy skutkuje spadkiem spzredaży i wyparciem wyrobu z rynku przez
    inwestujacą w reklamę konkurencję) i rzutuja na cenę wyrobu praktycznie
    przez cały czas istnienia wyrobu na rynku.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: